Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

***Skelleftetråden***

bcsvensk: du menar att hon kom hem och en unge var borta? eller?

och din fråga..nu när man har barn så skulle man nog lida så länge det bara går. byta organ och knarka..
    hade jag inte haft barn däremot så hade det nog varit lättare att bara låta allt komma.
    Planera kan man väl inte göra så mycket, mer än kanske dagar i förväg.. Så det är väl icke-planeringen då. Men det beror väl på.
    Jag skulle nog vilja fortsätta livet i samma stil så gott det går ändå. Och det gäller då barn eller inte. Men med barn blir det väl kanske lite lugnare, så kroppen orkar längre.

• maltazar

bcsvensk: jahaaa.. förstod inte "en inte var borta.." :P men hon hade väntat sig att den skulle vart borta?
    va jobbigt, tänk om hon vetat att den skulle vart det några veckor senare ju..
    Det kan ju hända! Min första katt "löpte". Det var en hankatt, men varje höst tror jag det var, försvann han i 1-2 månader, ibland mer. Men kom alltid tillbaka.. Tills han försvann för sista gången.

• maltazar

bcsvensk: usch, kan inte tänka mig hur det känns.. lätt för en annan att bara tänka sig hur man skulle reagera..
    men varför rädd att lämna just de äldsta barnen?

• maltazar

åhh, va hemskt :/
    det känns nästan bäst när de bara springer ut i skogen av sig själv, slipper man få sig en bild av det.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-16 23:07:00 följande:
    Så höll min katt på som bodde hemma hos mams & paps,men hon kom alltid tebx,precis som din,utom sista gången,men då försvann hon på hösten och så sa en granne att han sett en katt gå in i en lada och att det hörts ljud därifrån.DÅ hade förmodligen kissen våran varit insöad i ett par månader,så hon var såååå mager så pappa fick ta bort henne,hon va runt 20 år...men oj va ont de gör i hjärtat minsan
  • maltazar

ah, då förstår jag...
    men så länge som ni vart tillsammans nu, är inte lillans familj de äldres familj också då?
    tror iaf inte att det är så stort som man kan få det till, man tänker nog lite dramatiskt i en sån sits.. kan jag tänka mig :/

skrutteluttan74 skrev 2008-03-16 23:13:16 följande:
    Jag vet inte heller än hur jag ska reagera om jag ska va ärlig,..Jag och maken har suttit och prata om de mest hela helgen,känns lite underligt...Nåväl,jo de äldre barnen har inte så bra kontakt med sin pappa och vill till inget pris bo där...Den yngsta av de två provade ett år,och vilket h-vetes år hon hade,skolan sa åt oss till slut att hämta hem henne därifrån ,så det blev "akut" då hon skulle hem...Idag har dom kontakt med pappan,men den är obefintlig i stort sett,därför känns de inte så bra om "jag skulle måsta lämna " dom och veta att dom inte får det bra så att säga...Lillan hon har ju så många runt sej och klarar sej nog galant,men dom större har ju min makes föräldrar som "farföräldrar" , ungarna va så små då vi blev ihop och deras egna farföräldrar dog då dom var pyttisar...Och så har mormor,en annan stor trygghet dött...Och på pappans sida finns idag bara en faster,som jag har kontakt med och inte han ,ingen av dom vill..Ja så det är väl därför jag är rädd för att lämna just dom två...Har gått hos psykolog,men hon tyckte jag var så "positiv" och inte behövde gå där..men,men...Fördelen är att jag kan "prata" med nästan vem som helst...Det jag vill ha för mej själv låter jag så klart bli att nämna,men annars löns de inte "va blyg" så att säga...
  • maltazar

Sen får jag väl tillägga att jag inte är rädd på deet sättet för Tindra. Hon har ju sin pappa.
    Och sen har hon farmor & farfar, mormor & J, morfar och mostrarna.

• maltazar

Morblåbär: vi fick dagisplatsen efter 2-3 mån eller vad det var, till den tid vi hade sökt precis alltså :) men det var ju snart 3 år sedan. Det SKA ju vara så än, men finns väl inte nog me platser än... de har ju ändå 3 mån garanti.

Peda: hahahah , jag får nog hålla med Zeen där :P

• maltazar

Lotta: tror inte det finns någon som inte känner så... men det gäller väl oftast samma omvänt också, den det gått illa för är väl glad att andra klarat sig.. Det är inget du ska ha dåligt samvete för iaf!!'
    Hoppas det går bra för henne nu!

Anna: nu har ni redan massa erbjudanden, men jag skriver ändå :P Bra med valmöjligheter. På Korvis finns det ju alltid pommeslådor som är helt perfekta att packa saker i om man frågar mig iaf :)

• maltazar

Hally:hur länge har det vart 40h gräns för dagmammor? Eller är det deras eget val om de vill jobba mer?
    När vi gick så gick vi från 5.30 till 17-17.30 varje dag.. det blir ju ca 60 timmar/v.

• maltazar

haha nä det va ju ett tag sen.. men allmänna arbetstider i övrigt är ju desamma nu som då.

maritmedm skrev 2008-03-18 08:41:40 följande:
    Det var ju inte precis igår som du gick hos dagmamma Förr fick man ha dagis från det de små var sex månader oxå
Svar på tråden ***Skelleftetråden***