• hally

***Skelleftetråden***

Ja det spelar ingen roll vilket märke så kollar jag noga jämt, särskilt mjöl och välling och flingor och ris och sånt som jag vet kan finnas synbar ohyra i. Ris ska man skölja flera ggr innan man stoppar det i grytan för där kan finnas ett och annat ovälkommet.

• hally

Nu är jag LESS! I helgen fick vi inget gjort för det kom besök hela tiden vilket iofs var trevligt. På sätt och vis är det ju rätt bra att vi bara kan nyttja halva huset till en början så känns det stort sen. Men vi kan inte ens bestämma tapeter, och än mindre soffa och matbord! Vi måste ju ha möbler! Tar minst 2 mån att få sofforna från det att man beställer men vi kommer oss ju inte för att ens beställa!
    Vad ska vi ha??

• hally

martimedm: Jo, inte är det kul. Och glömmer gör man inte i första taget, huvva =(

• hally

maltazar: Nä jag köper inte soffor för 20 000 som jag sen ska sälja för 7 för att de inte var riktigt bra

maritmedm: Får jag låna hon??

• hally

Jag fick checkar enbart på semper välling och vi kör ju med nestlé, så jag gav bort dem. Tycker vi kunde fått på alla sempers produkter så kunde man ju använt dem. Snålt!

maritmedm: Vad är det för glas då, vet du vad de heter?
    Och var ligger allinwood?

annamus: Jo det kommer nog bli Ersmarks möbler vi handlar från, bara himla synd att de har rätt kasst utbud på matgrupper, känns ju bättre om man kan handla allt på samma för rabattens och enkelhetens skull. Soffan blir nog därifrån men bordet vet jag inte, de ska inte få in nåt mer förrän till hösten heller så... =/
    Var på Byske i helgen och blev riktigt besviken. De hade mycket möbler men hittade inget som ens kändes i närheten av bra och försäljaren var bara ute efter att få sälja nåt, vadsomhelst typ...

• hally

Har tok-bråttom att köpa fodrade gummistövlar till grabben på lunchen, centrala stan, tips på var någon?

• hally

Ja OK jag får springa runt och kolla då, de får inte vara så tunga som många av dem är, han snubblar så lätt

• hally

Hittade till slut på AvenySko, Viking - de är jättelätta och fina, känns som bra foder inuti. Bra och mjukt mönster under så att de inte ska vara så himla halkiga.
    På Wedins hade de nästan slut allt, fanns en låda för 99kr/par men bara stoooora stövlar eller flickiga i rätt stl Nog för att jag har en del genus-tänk i huvet men jag köper inte rosa stövlar med glitter och flygande små flick-änglar på nya till han. Hade storasyster haft dem innan och han hade velat ha dem, så visst

madigan: Spännande, hur kommer det sej att hon ska dubbas?

• hally

Ja underbart väder var det och alla barnens kläder var plaskblöta när vi skulle hämta dem med bil =/ Fick dra av lillen kläderna för det rann ur dem...inge kul att ha i bilen, och antagligen inte på sej heller

Hjälp!
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31329883.html

• hally

xylifon: Elias älskar rosa (och grön) så han har en del rosa, men det jag stör mej på är inte färgen utan att det ska vara så flickiga motiv och glitter på allt som är rosa =/

Köpte ju ett par stövlar som såg så stora ut igår och när jag kommer hem och provar dem på pojken så är de ½ cm längre än foten...bäst att byta till minst en stl större. Dessutom fanns samma stövel 80 kr billigare på Fleecebergs. Snål är man ibland
    Så idag har han ett par som han precis får ner foten i utan sockar, en kompis hittade Nadjas gamla i sin samling, är jag barnmisshandlare då?

Svar på tråden ***Skelleftetråden***