***Skelleftetråden***
Jag känner mig lite konstig nu efter allt kaffe.. Vi har haft 4 "föräldramöten" på skolan idag. Typ redovisning/seminarium, och 3 av "personalgrupperna" bjöd på fika.. Så vi har mest fikat hela dagen :P
Jag känner mig lite konstig nu efter allt kaffe.. Vi har haft 4 "föräldramöten" på skolan idag. Typ redovisning/seminarium, och 3 av "personalgrupperna" bjöd på fika.. Så vi har mest fikat hela dagen :P
haha men det är bra, då håller man sig alert! :)
se bara på mig som knallade hela vägen till jobbet.. och fram och tillbaka till skolan. :P
promenaden till jobbet var dock mindre frivillig, bilen ville inte därifrån igår..
Åh ja.. det är ju på torsdag.. Och jag håller med Anna.. usch!
Men lite dubbelmoralisk känner jag mig ju, vi gick ju o tiggde när vi var barn.. Men.. Å andra sidan lite skillnad då när vi bodde i en liten by med 7 gårdar bara. Alla kände ju varann där.
Tindra kommer nog aldrig få gå. Klä upp sig kan hon visst få göra, men tigga godis? och på en torsdag? nja... Av vilt främmande människor dessutom om man då ska gå till grannar o så.
Är det sant?
Superbra tycker jag! Finns för många invandrade som inte bryr sig om att lära sig svenska. Så det vore ju verkligen ett lyft!!
Tänker speciellt på en stackars liten flicka som inte bott här så länge, men vars far bott här i 3-4 år, och knappt ens kan hälsa på svenska.. :/
Peda: men det vet vi väl inte.. det tar ju några månader innan magen syns ;P h
spelar ingen roll.. och de som säger något har fördomar, något dåligt exempel eller trivs där de bor själva..
att tänka på är väl kanske hur centralt man vill bo...
Bureå, Hamn och Ursviken är ju alla ca 20 min från stan med buss. Ev någon minut mindre med bil, beroende på trafik. Bergsbyn nästan lika avsides...
bcsvensk: riktigt fin toa ju! :)
Skärtorsdag = idag går man och är påskkärring
Påskafton = lördag får man påskägg
Billigt är det väl inte precis..
beror väl på vad man jämför med iofs men.
ska det vara fristående hus får man nog räkna med ett par hundra till..