Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

hally skrev 2008-03-25 11:36:44 följande:
    Huvva, en 4-åring har blitt påkörd i Myckle imorse. Hemskt för alla inblandade, hoppas det går bra för dem!
    Han ska visst inte ha livshotande skador iaf.
  • maritmedm
    xylifon skrev 2008-03-25 23:29:50 följande:
    men även de som gör något har åt H för mycke i lön, de är ju ändå inte mer utsatta för saker än vad tex domare och poliser är!
    Ska du vara med i mitt och Pedas parti????
  • maritmedm

Jag hoppas på att få tillbaka på skatten... men blir nog restskatt för min del. I fjol fick jag igen men då hade jag ju sålt lägenheten så fick ju lov betala iaf

• maritmedm

Eftersom jag får både från arbetsgivaren och FK så tror jag det blir restskatt... även om jag säger till på FK tycker jag att det blir restskatt om man får annan inkomst oxå.

• maritmedm

Eftersom jag får både från arbetsgivaren och FK så tror jag det blir restskatt... även om jag säger till på FK tycker jag att det blir restskatt om man får annan inkomst oxå.

• maritmedm
    madigan skrev 2008-03-26 08:10:03 följande:
    Jag frågade på på FK om dom kunde dra mer skatt på mitt sjukbidrag, men hon trodde inte de gick.
    Det går, jag har så bett de att dra mer och då gjorde de det...
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-03-26 09:09:04 följande:
    Madigan: Hur gammal är din lilltjej? Barnvagnar är ju till för små barn kanske upp till 4 år, men dom flesta barn slutar ju med vagn långt innan dess. Det är väl på låååånga shoppningrundor och sånt man behöver en vagn till de lite större småbarnen. Men jag rekommenderar dig varmt bärsele om du tror att lillflickan inte orkar gå själv. ERGO heter ett bra märke som man kan bära barn som väger upp till 18 kg i alla fall. Jag funderade på att skaffa en sån nu när lillan blir större, men jag övervägde det även för några somrar sedan då sonen var 3.5 år gammal och vi skulle till medeltidsveckan i Visby. Men även andra bärsjalar och pungar kan ju vara bra. Annars kan du ju köpa en ståbräda till den vanliga vagnen. Själv tycker jag det verkar bökigt men jag har aldrig provat så...
    Hehe, skulle kunna bära min femåring i en sån då Det skulle hon stortrivas med
  • maritmedm
    kobra skrev 2008-03-26 09:21:26 följande:
    ja madigan jag är djupt imponerad att ni klarar er utan bil, jag skulle bli heelt ställd och känna det som om jag tappat en kroppsdel juu
    Jag är helt lemlestad isf, har inte ens körkort
  • maritmedm
    Mochride skrev 2008-03-26 13:14:22 följande:
    Ni får inte skriva så mycket, jag hinner inte med Satt på af en timme helt i onödan idag, känns ju lagom kul. Nu blir det jobbgaranti, hoppas jag får praktik där jag vill, om det nu blir praktik, kanske blir en massa söka-jobb-kurser istället...
    Är man inte alltid där i onödan???
  • maritmedm
    Mochride skrev 2008-03-26 22:42:35 följande:
    Det är därför jag gillar Norrböle
    Tro mig, det är inte kul att bo där då barnen blir större, vill leka ute själva och gå till kompisar. Du måste följa med överallt.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***