Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

***Skelleftetråden***

Jag fick att jag skulle söka några jobb varje gång innan handlingsplanen skulle uppdateras igen (men dock inget specifikt antal).
    Angående dagis så får man ha dom 15/v och man ska kunna ta jobb direkt eller gå på ett möte med typ noll förvarning.
    Du får inte akassa om du inte har ordnat barnomsorg på något sätt. Jag fick ingen plats till Jesper i början så min mamma fick snällt ställa upp

• Felicia6
    xylifon skrev 2008-04-10 18:20:57 följande:
    men man har rätt till heltid!?
    Tänkte du på dagis?

Ja man får 15h/vecka men barnet har heltid om det behövs. Har du barnen tex 15h/vecka o är arbetslös och sen får du heltid från dagen innan så ska barnen kunna börja heltid direkt på dagis.. det kräver akassan
  • Felicia6
    maltazar skrev 2008-04-10 18:50:23 följande:
    Det tror jag inte, är väl ingen som söker jobb 40h/vecka
    Jo man har rätt till heltid om man får jobb lr intervjuer osv osv.. men man får inte ha barnen heltid om man inte har saker inbokade på heltid
  • Felicia6
    Peda skrev 2008-04-10 16:27:33 följande:
    Skicka för fort..det jag gillar minst med arbetsförmedlingen är att dom är på en som en hök! Jag menar! man ska ha sökt ett visst antal jobb mellan besöken. Sjukt jobbigt! Och sen kräver dom att man (trots att man har barn ska kunna pendla till Piteå tex.. ursch! Får ont i magen bara jag tänker på det. Sen kräver de att man ska söka utanför sitt yrkes område efter ett visst antal dagar osv. Dom är inte till hjälp utan bara ligger på en som en hök.
    ja det är helt jävla sjukt det där.
    Fy fan

har man barn har man rätt till visst antal dagar att bara söka jobb i "närheten".. men då dom dagarna är slut måste man söka över hela landet
  • Felicia6
    Trollmamma skrev 2008-04-13 18:20:57 följande:
    Tänkte bara tipsa om klädytardagen i Skelleftehamn.Lördag 26/4 i Örjansskolans matsal, mellan 9.00-13.00
    har dom samtidigt som anderstorp i år då måntro?
  • Felicia6
    xylifon skrev 2008-04-13 20:19:32 följande:
    dom har väl ofta samma dag som anderstorp, men det brukar vara olika tider!
    Nä a-torp brukar väl ha samma tider som i hamn fast olika datum?
    typ 10-15 lr nåt brukar a-torp ha vet jag iaf

har för mig nämligen att jag varit på bägge, fast det varit olika dagar
  • Felicia6
    Trollmamma skrev 2008-04-13 20:22:50 följande:
    Ja, fast på Anderstorp öppnar de 11.00. Så då hinner folk ner till hamn först och handla lite Tycker det är bra att de har samma dag, för då är liks de som vill/ska handla på språng...
    Ahh okej. Men dom brukar inte ha så va?

Jag tycker inte det är bra men det är ju jag det, för jag brukar inte orka åka runt överallt hihi

Förresten, skulle behöva boka dig o evelina
  • Felicia6
    Trollmamma skrev 2008-04-13 20:34:45 följande:
    Hihi...jo jag vet ju det Får prata med henne sen och höra
    Ja tänkte på den 22a om det går för er
  • Felicia6

Madigan. Hur går det för dig? Har du fått din bebis än? Du går ju på övertid nu

Svar på tråden ***Skelleftetråden***