jaha, men vad vet du något om mer än adhd då?
sa jag att det var det jag pratade specifikt om?
Och ja jag har faktiskt också vetenskapliga belägg. Endel symtom av handikapp kan växa bort.
Och jag förstår inte vad det är att diskutera heller? Acceptera att det finns andra handikapp än de dina syskon har och att alla fall är olika.
skrutteluttan74 skrev 2008-03-23 22:58:02 följande:
Jag är uppvuxe med två st.en med mycket och en med mindre funktioonshinder...(en syster och en bror )Därför vet jag att det "inte växer bort" utan att dom lär sej leva med det hela...Maken gjorde spec.arbete om frågan då han utbildade sej och han är upp vuxen med en Adhd och en asbergers i familjen...Vi misstänker "starkt" att två av våra barn har asberger+ autism spekta och det misstänker skola/dagis (Äntligen) och Bup,utredning sker nu ...'Vi ser också dagligen på två av våra barn och på min svägerska som är 14 hur dom lever med det här och hur dom blir bättre och bättre på att hantera vardagen...Skoj...det är nästan så man tro att vissa saker växer bort...tills dom nästa gång kommer och har dessa underliga saker för sej igen...för att sen se de försvinna åter.Funktions hinder är en hjärn skada och dom växer inte bort,inte symtomen heller,utan det handlar om att "lärar sej vardagen"Du har din åsikt om att det växer bort och jag går efter vetenskapliga beläggen.Så då antar jag att diskutionen är avslutad ....