Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

Hotte skrev 2008-03-27 09:51:45 följande:
    Tack alla! Pumpkin: Jo, nu är han nöjd när det blev mer testosteron i huset.
    Skönt, då kan han pusta ut då Stort grattis!
  • maritmedm
    Annamus skrev 2008-03-27 15:02:41 följande:
    Hörni folk. Hjälp mig här nu.I vårt nya hus har vi tre rum på övervåningen. Ett ska bli svorum till oss, ett rum till 6-åriga killen och ett rum till 5-månaders bäbistjej. Ett rum är stort, ett är lite mindre men fortfarande stort och det sista är ganska litet. Rättvisast för barnen vore att ge dem varsitt stort och ha det trånga själv. Vi får precis in dubbelsängen och kan gå in från varsin sida åtminstone. Men kan man ha det så trångt. Blir man knäpp? Är det smartare å ha tjejjen i lilla rummet och vänta några år och se om hon behöver större? Men då blir det iofs. knäppt mer tapetsering och så... kommer det ändå att flyttas runt mellan rummen? åååh? Behöver man mer än en säng i sovrummet? HJÄLP?
    Vi kunde knappt ens gå runt vår säng i förra lägenheten och ni har vi oxå litet sovrum men eftersom vi har det som sovrum tycker vi det är bättre att dottern får ha större rum hon som har mer grejer.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-03-28 08:18:46 följande:
    Oj..hur lyckas ni handla dyrare på Willys än på Maxi och Coop??Maxi är dyrt tycker jag, nu kör ju inte vi med självscanning, därav kanske vi handlar mer lika då på olika affärer Men det blir mycket billigare för oss att stor-handla på Willys. Jag tycker de har bra varor också. Utom potatisen, men den är dålig överallt utom på Ica i Kåge! Coop handlar vi ibland men Maxi tål jag inte. Den är för stor, för lite personal och glömmer man en vara får man ju springa flera km tillbaka om man nu ens hittar varan man behöver Maxi är bra om man behöver handla kalas-presenter när barnen ska på kalas eller akut behov av barnskor (som när svärmors katt kissade i Elias sko...hrm...) men annars går jag inte dit! Tyckte den var bra i början när vi kunde lämna Nadja på "dagiset" som hon älskar och sen ströva omkring i godan ro, men nu med Elias så funkar det ändå inte.Storhandlade igår på Willys och det blev ganska precis 1000 kr, räcker ca 2-3 veckor men då får vi handla till mjölk ibland.
    Det låter som en väldigt bra affär ni gjorde!!
  • maritmedm

Jag gör som så, skickar sambon och handla för hur det än är även om vi följer exakt samma lista och bara handlar det som står där så blir det mkt billigare då sambon handlar.

• maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-28 08:58:35 följande:
    Är jag den enda som undviker Willy's för att jag vill ha bra, svenska mat? :P
    När var du på willys senast??? De har ju lika mkt svenskt som de andra affärerna.

Pumpkin: Jag gillar oxå Maxi bäst, Willys är dock kanon om man ska köpa upp ett lager med fetaost för de är mkt billigare. Coop har bästa frukt och grönt.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-03-28 09:08:49 följande:
    Ja...hur ska man nu veta vad som verkligen är svenskt och inte då? Och vad som är ompaketerat flera ggr osv, den diskussionen kan ju pågå hur länge som helst utan att vi EGENTLIGEN vet nåt mer Jag vet att allt älg och nötkött jag har i frysen därnere är från närliggande norrländska skogar, men har ju inte genomgått någon kontroll och har inga klisterlappar där det står "svenskt kött" på sej. Alla bär som vi gör sylt och annat av är också härifrån. Potatisen är från Kusmark.Köper helst norrmejeriers produkter, men å andra sidan är deras ekologiska mjölk inköpt från arla i södra Sverige...Vad är det för skillnad på Coops eller ICAs eller Willys produkter egentligen?
    Säkert ingen De har bara bytt förpackning
  • maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-28 09:26:39 följande:
    hally: mja, med tanke på att de ja handlar på vanliga affärer är stora, välkända, gamla svenska märken så...Sen har jag erfarenhet av att billigare är sämre och mindre noggrannt tillverkat. Tex jääättestor (exotisk? :P) skalbagge i Ica's våffelmix...Jag köper alltså i stort sett aldrig billigare märken. Finns som ingen anledning o handla på Willys då.
    Men du, visst talar du emot dig nu... bara svenska märken å så klankar du ner på icas baggvåfflor...
  • maritmedm

Hur mkt skit finns det inte egentligen i de stora svenska fina märkerna... huga... hellre en exotisk bagge än en råtta från sverige.

• maritmedm

Om tre veckor bli jag Fru Frimodig!!!

• maritmedm
    kobra skrev 2008-03-28 09:40:06 följande:
    nä jag fortsätter nog med mitt coop jag, aj lööve söder
    Vi storhandlar oftast på solbacken men alla annan handling blir på coop, nära och bra
Svar på tråden ***Skelleftetråden***