***Skelleftetråden***
Peda: Nej inte ringa, man ska ta barnet och åka in och hålla fram det gråtande barnet och gärna gråta en skvätt själv också!
Peda: Nej inte ringa, man ska ta barnet och åka in och hålla fram det gråtande barnet och gärna gråta en skvätt själv också!
Jättehärligt är det ute!
Ville inte gå in från lunchen, men här inne måste man sitta och slava hela dagen
madigan: Hehe, ja det är inte lönt att köpa billigaste plasten iallafall. Frågan är om han nöjer sej med en trehjuling, han blir helt galen när storasyster cyklar, man måste hålla han så hon hinner iväg en bit annars kastar han sej på henne och cykeln
Laoghaire: Grattis till jobb! Det är alltid skönt att veta en tid framöver
Felicia6: Hur går det för dej nu? Känns det bara bra efter OP?
madigan: Oh stackars dej, det är inte kul. Har du haft det innan också eller? Men första barnet hade jag inga förvärkar alls, men med andra hade jag minst en månad innan, speciellt på kvällarna. Du tror inte det är på g redan va?
yingyang: Hej, har 2 bröder m fam som bor i Skåne, den ena i Lund och den andra letar hus nära Malmö just nu. Fint är det i den änden av landet också, men blåsigt!
maltazar: Jag menar inte att göra dej upprörd och har inte påstått att du föreslagit teckenspråk. Ber verkligen om ursäkt om du känner dej lessen
Men jag undrar hur du menar med att "anpassa" tillfälligt tills hon hör? Hurdå?
Tror det är rätt svårt, klart man måste uppmuntra och trösta barnet, men sen är det nog bara åka in och tjata tills man får förklara sitt läge för någon som lovar att göra sitt bästa för att hjälpa.
Vad gäller mina barn så har jag upplevt att det går att påverka väntetiden rätt ordentligt genom att åka in och verkligen tränga sej på och förklara sitt akut-läge. Ärligt talat skiter jag i resten av kön just då. Är man förälder så gör man väl allt för sina barn och är det någon som är slö och inte känner det lika akut så kan de hamna längre bak i kön då. När det gäller mejsjälv är jag mycket medmänsklig och kan gott låta andra gå före men inte när det gäller barnen!
Till mej har de sagt att vi måste hålla noga koll på Elias nu tills vi vet om han ska ha rör eller inte, dels försöka kolla att han hör som han ska och sen lyssna på talutvecklingen. De menade på att om han hör illa så kan talet bli lidande. Det är en mycket kritiskt ålder mellan 6 mån - 5 år vad gäller språk och tal -utvecklingen.
Tycker verkligen synd om din dotter madigan, det är väl just det som händer henne - att talet blir lidande.
madigan: Du har det då inte lätt, hoppas du får lite lugn och ro i helgen! Gå ut och sätt dej i solen och njut
Jag måste bara få berätta att vi äntligen fått tummen ur och beställt våra soffor!
Och en pall.
Svart skinn med vita sömmar blir det. Så nu är man mer motiverad att jobba lite hårdare med vardagsrummet igen
Felicia6: Va skönt det måste va. Själv skulle jag behövt gå ner 10 kg, men det går visst inte...de har nog vuxit fast =/
Har Oriflame någon hudkräm för fet & torr hy?
En kvinna jag frågade på en butik här i stan sa att jag omöjligt kan ha både torr och fet hy samtidigt, men jag har ju det.
xylifon: Va kul, det brukar gå snabbt när de är intresserade att lära sej
Själv är jag lite kluven, barn är inte mogna före 12 års ålder att cykla i trafiken, och även om det är lugnt villaområde där vi bor så kör det ju genom bilar då och då. Alla andra barnen cyklar ju fritt omkring och Nadja får också göra det, men lite orolig är man... Är nog jobbigt att hålla reda på henne när man cyklar tillsammans
MorBlåbär: Grattis till flytt och nytt boende! Det är jättefint i Ersmark, vi trivdes hur bra som helst i byn =)
Har ni köpt hus eller ska ni hyra?
Var flyttar ni ifrån då (var bor ni nu)?
maritmedm: Grattis!!