Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

maltazar skrev 2008-02-28 23:00:40 följande:
    Precis.. Jag och syrran har ju följt med mamma många ggr på både dagis, fritids och förskola(det som numera heter förskoleklass alltså) :) Va inga problem med det där och då iaf.
    nä just de,det vi kallar 6 års alltså...det måste ju varit hur kul som helst och dessutom "kompisar" att va med...
    VAr jobbar din mamma ??
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 23:29:40 följande:
    Usch, lät inte som några trevliga sjukdomar det där... :/Hade det med sonen att göra att gallan gick sönder? Eller var det bara att det hände då?Läskigt att så mkt sånna stora gejer kan hända när man är så ung...
    jag fick problemen med gallan då han var två månader och dom såg inget fel på gallan,grabben slutade äta och vi trodde han me va sjuk,men då visade de sej att jag hade galla i mjölken,han tyckte nog inte de va så gott kan jag  tro...så då struntade han i att äta skämt å sido....men så var det...
    Men först då jag var gul i ögonen och resten av kroppen hajja dom att jag va ju sjuk,då läckte gall blåsan på tre ställen,sen gick allt väldigt väldigt fort....
    Dom Op,egenteligen gallan med fyra titthål...men jag har ett ärr på magen som är 18 cm,plus att dom fick sätta dränage på magen,så jag ser rolig värre ut kan jag lova...GÅr inte med bikini ute bland folk,bara hemma,för  magen är ju sönder skuren i musklerna tvärs ölver högra sidan,så den sidan av magen upptill "lixom hänger"...skit snyggt
    Jo,det blev som en chock,mest för mina föräldrar som fick "ta hand om denna lilla unge också "...Jag och papan,Var gifta ,men han var arbets sökande och ville inte "sitta fast med John" i fall han skulle få jobb...som han sa.
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 23:27:53 följande:
    Jo, det var kul.. fritids minns jag mest att vi hade riktigt kul på :)nu jobbar hon på Jenningsskolan (gymnasiet i Robertsfors)På dagis odyl har hon jobbat här (nallebjörnen och något på mb), Robertsfors och Flarken.
    ok...ja där känner jag inte till ngt av dagisn eller pluggen ....
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-02-28 23:40:00 följande:
    Usch va läskigt... men det hade inget att göra med att du fick barn eller?
    Jo förmodligen...med facit i hand,så började det nog trycka på gallan bland annat...och eftersom han är född för tidigt och jag hade mycke förvärkar så "krampade" även gallan och fortsatte väl av bara farten,för det enda som fanns i den var små grus och det brukar i regel va sten.
  • skrutteluttan74
    Nu ska jag "dejta" John Blund en stund ,och se om jag kan få sov lite granna...skulle behövas ....Kidzen och maken sover sen ett bra tag..låter så mysigt när man hör alla "susningar" i tystnaden...Nåväl..Natti natt
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-02-29 12:10:13 följande:
    Har du fått remiss eller åker du bara upp?För min lilla har stått i kö till öron snart ett halv år...fatar inte varför de tar sån tid.
    Lägger mej i erat *samtal* lite...Ring på öron igen...Jag har aldrig behövt vänta med mina kidz...jag har tre,varav två varit öronbarn,blivit in op rör två gånger...men bara den älsta har problemen kvar...Så ring och stöt på dom lite grann...så inte eran remiss "försvinner" mitt i all deras röra....
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-02-29 08:31:20 följande:
    Dom har sänkt gränsen på vissa ställen till bmi 35 och har man problem som förvärras av vikten kan man få göra den iaf.Sen kan man ju alltid göra den privat oxå
    Aha...jag har bett min läkare o mhjälp att få gå ner ,just med tanke på mina andra Fysiska problem...men hon tycker typ jag är "gnällig" ändå har jag som sagt minst 20 kg övervikt...när jag skulle sövas för en månad sen vägde jag 86...
    Hon är skit svår att prata med...så jag funderar på att prata med kirurgen jag har i Skeå i å me tarmarna och se om han kan hjälpa mej på någe vis....
  • skrutteluttan74
    madigan skrev 2008-02-29 12:10:13 följande:
    Har du fått remiss eller åker du bara upp?För min lilla har stått i kö till öron snart ett halv år...fatar inte varför de tar sån tid.
    Lägger mej i erat *samtal* lite...Ring på öron igen...Jag har aldrig behövt vänta med mina kidz...jag har tre,varav två varit öronbarn,blivit in op rör två gånger...men bara den älsta har problemen kvar...Så ring och stöt på dom lite grann...så inte eran remiss "försvinner" mitt i all deras röra....
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-02-29 19:28:39 följande:
    kolla in www.viktop.se www.viktdropp.se det är två jättebra sidor där du får information om operationen Hoppas det löser sig för dig Vad har du för bmi nu?Malle, det är jätteolika men man går ner mest under första året iaf Jag har gått ner ett kilo från igår

Då min läkare räknade på Vc,så låg det på 32 ...tror jag de va,,,

Ska kolla in sidorna...Tack,för tipset

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-01 23:02:14 följande:
    Ojoj, nu är jag utan barn i.. nästan 2 veckor.. känns det som iaf :/Lämnade henne hos mormor nu ikväll, så hon blir där till onsdag kanske. Och sen pappa-långhelg från torsdag... inte förrän nästa måndag eftermiddag/kväll får jag igen henne ordentligt.Men å andra sidan får jag det lugnt att plugga och massvis med sovmornar.. :D..försöker se det positiva!
    Ja det gör du rätt i...Mamma hjärtat värker så klar då man blir utan kidzen ,men man får som sagt göra det bästa av situationen...Passa på att plugga och slappa och gör det du vill
    Hur ofta är hon hos sin pappa...??
    Om du vill svara alltså ...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***