Inlägg från: Ugglans mor |Visa alla inlägg
  • Ugglans mor

***Skelleftetråden***

madigan skrev 2008-03-11 13:36:53 följande:
    När man ska tapetsera med papperstapeter..river man bort all tapet och slipar eller slipar man bara skarvarna och tapetserar på nytt???
    Det beror på hur tapeten ser ut.. alltså den som sitter på väggen.

Vi brukar alltid börja med att slipa skarvarna och spackla dem (om tapeten är slät och fin alltså). Annars så river vi den tapet som behöver rivas och spacklar det.

Själv så hatar ja de som fuskar när de tapetserar. Som inte slipar spacklet så det syns genom sen. Å de som målar och lämnar kvar spegelväggen uppe... huua...
  • Ugglans mor
    Annamus skrev 2008-03-17 20:57:33 följande:
    Nån av er nyflyttade som har lite kartonger att skänka bort? Speciellt då banankartonger för dom e så fina å stapla. :)
    Ja då det tror jag.. hur snabbt behöver du dem?
  • Ugglans mor

Emmy har förresten varit hos frissan i dag. Alltså en riktigt en som vi betalade för.
    Finns före och efter bilder i mitt galleri...

Snacka om lycklig liten tjej

• Ugglans mor
    Hotte skrev 2008-03-18 09:34:54 följande:
    Pissypopi:Finns det dagmammor i Ursviken?
    Ja det är då vad barnomsorgen sa till mig när vi sökte dagmamma på Sunnanå.
  • Ugglans mor
    Lejko skrev 2008-03-18 12:33:40 följande:
    ang dagis. Vi sökte i början på december och ville ha plats i slutet på Mars. Det såg mörkt ut men jag ringde ofta och "påminde dem". Vet inte om det hjälpte eller att vi bara hade dötur och fick plats för att två andra barn skulle byta dagis. Vi fick precis när vi ville och från inlämnad ansökan till belsut tog det 2 1/2 månad. Men ca 5 månader mellan ansökan och inskolning.Hon börjar förövrigt inskolning på tisdag om en vecka. Spännande.Nu ska jag iväg och ha svensklektion med ett trettiotal surriga elever. Bara att ta i med grova stämman.Ha det bra!
    Vad bra att hon fick dagisplatsen så fort. Vilket dagis fick hon på då?
  • Ugglans mor
    Annamus skrev 2008-03-18 17:35:20 följande:
    Madigan: Åh Gudars! Aldrig om jag slipper det! Huvvaligen för barn som går och tigger godis och ÄNNU värre när dom tigger pengar som en del gör! Nej men fara och "påska" för farmor och farfar och så är ju mysigt och roligt... :)
    Fast det beror ju på hur man gör det.
    Emmy ska självklart få vara påskkärring. Men hon delar ut godis. Hon tigger inte. Det blir som en annan stämning så. Hon är glad och alla andra blir glada. Och mamma är glad för att hon inte tigger
  • Ugglans mor
    Peda skrev 2008-03-18 23:46:58 följande:
    Ja allt har ett pris!
    xylifon,malle: meh..vadå... alla vet väl redan att jag o peter inte knu**at sen emma tillverkades... *jojo lite överdrift men det låter ballare då* pissypopi: en riktig frissa som mn betalar för?? så om hon bjuder på en lugg klippning så blir hon tillfälligt låssas frissa?? *hihi*
    Nej det var inte så jag menade juh... utan mer att hon fick gå till en frisersalong och klippa sig hos nån vi inte känner.
    Emmy är som van vid sin mammas amatörklippningar hittils, inte som vissa andras barn som blir klippt av en utbildad frisör varje gång :-P
  • Ugglans mor

Jag måste bara få klaga av mig lite. Jag är så himla less just nu, jag har förtusan packat och tvättat i omgångar i tre dagar nu för att kunna packa in i husvagnen.
    Å^min käre make som är väldigt bra väldigt oft är just nu väldigt billig. Han har burit in 2 jackor och ett par täckbyxor under hela den här tiden. Å sen tyckte han ju att han hade varit hur duktigt som helst när han hade startat en diskmaskin i går kväll.

Jag blir så irriterad, visst jag har inte hunnit städa nått så det ser ut som en bomb här på köksbordet men jag har ju som gjort annat. Kunde inte den där latmasken kanske städa lite då.

Dessutom så var han tvungen att väcka mig i morse fast än jag jobbade i går kväll plus att jag sen packade ännu mer. Å gissa vad han smsade...... "Älskling, jag glömde dra ut soptunnan". Precis som att det skulle fortsätta med "så nu får du göra det oxå idag".

Svar på tråden ***Skelleftetråden***