• hally

***Skelleftetråden***

maritmedm: Nä fast det luktar inte farligt, men man vill ju ha sin egen doft i sitt hem
    Elias är bättre just nu, han går omkring lite och äter macka och välling av egen fri vilja =) Himla skillnad mot för innan. Var in 3e ggn igår och fick dropp, då fick han även nåt glukos-aktigt, socker för att få energi då han bara ville sova. Han var rätt OK när vi åkte hem men sen fick vi ju inte i han nåt...som vanligt, och sen kräktes han igårkväll. Så inatt har det blitt vätskeersättnings-tvång varje kvart o imorse började han dricka av egen vilja och åt lite. Som sagt det har han fått behålla och är ovanligt pigg nu

Annamus: Tack

• hally

maritmedm: Hur går det för er är ni friska nu?

• hally

Ja Elias hostar ju mycket han också och har ont i öronen.
    Jag som trodde allt skulle bli bra nu men de ringde precis från barn och sa att proverna visat att han har högt infektionsvärde. Har han alltså en infektion då? De ville inget säga utan vi ska in i em.

• hally

maritmedm: Ja...jag vet inte vad jag ska hoppas på, vill bara han ska va frisk och pigg som vanligt =/
    Känns jätteknasigt när han kan ha byxorna jag lagt bort för att de var för trånga nu igen, han har gått ner 3 kg sen i torsdags

Annamus: Vi vill köpa ALLT nytt till huset och helst ska allt fixas direkt på en gång! Känns det igen?
    Vi har prioriterat en annan stor grej innan renovering så vi har inte så mycket i renoveringskassan nu, men man kommer ändå varken hinna eller orka göra så mycket i början. Vi ska tapetsera om lite och måla lite tak till att börja med. Sen ska vi göra en prio-lista och försöka spara eftersom.

Felicia6: Hur mår du nu? Känns det bra?

• hally

maltazar: Vi kan byta böcker om du vill, jag får läsa lilla Fordonsboken om och om och om och om igen
    Jag kan motorschaktvagnar och mini-dumprar och betong-kross och monsterlastbilar vid detta laget.

• hally

bcsvensk: Jaså har du också tillbringat dagen där på barn? Vi har vart där hela em, men fick komma hem igen som tur var.

Åh va less jag är på detta flängande in och ut där...vänta vänta vänta åsså ovissheten...bläääääääääää
    Känns som bättre när man får klaga lite grann
    Elias har en sänka på 99. Hittar inget i hals och bara lite rött i ena örat så det är inte orsaken och inte blåskatarr. Så vi vet inte vad det är , han får feber och somnar åsså får han alvedon och är pigg som en vanlig Elias och efter ett par timmar får han feber och somnar åsså går det runt så. Men nu har han fått behålla maten i snart ett dygn!

Jo det där med rätt nål till tyget är viktigt. Vissa tyger ligger som mittemellan två nålar också. Jag fick en ny maskin för något år sedan och den är superbra. Ingen broder-fuktion men allt annat. Fast jag skulle gärna vilja ha en overlockmaskin också. Ska bli nångång

• hally
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 17:59:37 följande:
    Vad är det för fel på din lille...har ju läst att gått ner i vikt & så..Är det magsjuka eller ngt anant??
    >Det är såååå jäkla jobbigt att se kidzen sjuka och lida...Ju mindre dom är desto svårare tycker jag,för dom större kan iallafall prata och förklara...
    Jaha, men hoppas verkligen hon mår bättre då!

Ja vår lille han hade först jobbig hosta och ont i öron och hals, sen så fick han magsjuka på det. Torsdagen kräktes han. På natten upphörde kräkningarna och han fick behålla all vätska, men fram på fm så blev han otroligt slö och trött och till sist fick jag inte liv i han så vi åkte in, han hade då 40,3 i feber. Sen dess har vi åkt in och ut, han har haft dropp i 3 omg och idag är han pigg när han får alvedon men som sagt hög sänka som tyder på infektion i kroppen.

Någon som har tips på snygga tapeter? Finns ju mer än en tapetbok att kolla i om vi säger så
  • hally

verrron: Vi har Jan-Erik, träffade en ung tjej när vi kom in i fredags, vet inte vad hon hette, ljushårig och blåögd och lät som hon kom från utlandet Nu är det ju första och förhoppningvis enda gången vi är där så jag kan ju inte säga att vi "brukar ha" honom. Tycker han är bra hittills iallafall.

Kixi & maritmedm: Vår läkare ville inte ge penicillin ännu då lillen precis hämtar sej från magsjuka och de kan ju inte hitta vad sänkan beror på heller, så risken finns att penicillinet ändå inte hjälper.

bcsvensk: Jo det finns ju massor med tapeter på nätet...jag skulle behöva några få att välja på annars kommer jag aldrig hitta några bra

• hally

Vi har ett hus
    Och några grundmålade tak och tapetrivna väggar
    Och ett bubbelbad och trevliga grannar
    Inte roligt att komma tillbaka hit till lgh nu längre, flyttar nog snarast, bara vi får undan slip-dammet.

kobra: Åkte förbi och såg ert fina hus idag!
    Lite ensamt men det såg ut att vara fler på G.

Hoppas ni alla har en fortsatt trevlig helg!

• hally

pissypopi: Hoppas verkligen hon blir bra nu din lilla tjej (och att ni slipper få eländet själva också)! Det är inte kul när barnen är sjuka.

Vi akutflyttade igårkväll...vilken cirkus till liv vi har just nu! Hade ju tänkt att slipa klart så vi slapp dammet innan vi flyttade in, men nej, det ville sej inte. Igårkväll började taket i lgh i Ersmark att läcka, det rann vatten från taket och ner efter ena väggen så tapeten var lös. Vi proppade in det vi rymde i bilarna och åkte till vårt hus. Har sovit på en 4 cm TUNN bäddmadrass inatt

Svar på tråden ***Skelleftetråden***