-
Ja precis..de är ju vad dagis åxå tycker.hally skrev 2008-04-17 09:07:36 följande:maltazar: Jag menar inte att göra dej upprörd och har inte påstått att du föreslagit teckenspråk. Ber verkligen om ursäkt om du känner dej lessen Men jag undrar hur du menar med att "anpassa" tillfälligt tills hon hör? Hurdå? Tror det är rätt svårt, klart man måste uppmuntra och trösta barnet, men sen är det nog bara åka in och tjata tills man får förklara sitt läge för någon som lovar att göra sitt bästa för att hjälpa.Vad gäller mina barn så har jag upplevt att det går att påverka väntetiden rätt ordentligt genom att åka in och verkligen tränga sej på och förklara sitt akut-läge. Ärligt talat skiter jag i resten av kön just då. Är man förälder så gör man väl allt för sina barn och är det någon som är slö och inte känner det lika akut så kan de hamna längre bak i kön då. När det gäller mejsjälv är jag mycket medmänsklig och kan gott låta andra gå före men inte när det gäller barnen! Till mej har de sagt att vi måste hålla noga koll på Elias nu tills vi vet om han ska ha rör eller inte, dels försöka kolla att han hör som han ska och sen lyssna på talutvecklingen. De menade på att om han hör illa så kan talet bli lidande. Det är en mycket kritiskt ålder mellan 6 mån - 5 år vad gäller språk och tal -utvecklingen. Tycker verkligen synd om din dotter madigan, det är väl just det som händer henne - att talet blir lidande. -
Nej hon e 3,5 år..Peda skrev 2008-04-17 10:00:59 följande:Oj! Äe hon så liten ?? Trodde hon var 7 iaf..vet inte vaför jag fick för mej det. Men då är det solklart att hon blir massor efter om hon e så liten.. 3-6 månader för en så liten tjej är ju super mkt !!Hoppas det händer nåt snart för er!! Stacakre ju ! -
Ska man acceptera att betala 200 kr/ termin..en avgift till klasskassan?
Typ terminsavgift! -
jo de ska dom göra, men även denna avgift.turia skrev 2008-04-17 13:39:50 följande:madigan- säljer de inte kakor el nån annan insamling?själv skulle jag tycka det vore skönt att "köpa" sig fri... -
Ja han går på Brännan. De märkliga är att vi verkar vara dom enda föräldrarna i hans klass som är emot detta med avgiften.turia skrev 2008-04-17 13:45:22 följande:oj,, det lät ju helt sjukt..man ska egentligen inte behöva betala nåt som helst för skolgång i sverige..går dom i vanlig skola? -
man kan utföra arbete hemma med bla att tvätta kläder, hänga upp och
sen
stryka eller vika kläder ( från start till slut) får ångot lön kansk
timlön? Då måste bestämma belopp så man kan bestämma själv om man
vill
utföra.. så att om man har utfört arbet så kan man sätta in i konto
och
elev kan ju skriva vad har gjort.
Det avgör hur mkt barn vill driva framåt eller inte.
även klippa gräsmatta, man kan utföra en gång /vecka. så att
föräldrar
eller grannar eller mor/fars föräldrar slipper göra det?? eller annat
sysselsättning som man kan slippa och att barn kan klara det på egen hand
men dock få instruktion hur man gör... så man får göra två flugor i
en
smälll.. att lära sig hur man sköta "vardagslivet" hemma och är
självständigt när man flyttar hemifrån. ( ha ha)
Sedan föreslog att Daniella kan också undervisa i teckenspråk. kanske
lära
ut 5 tecken för 10 kr eller mindre.. Tror säkert man blir nyfiken på
teckenspråk.. något sånt där .
De här fick jag i min inkorg nu! -
Men de verkar ju andå som i slutändan är de FÖRÄLDRARNA som får betala.
De ska inte vara så..för då kan vi betala resorna direkt till våran son. -
nope -74 ayingyang skrev 2008-04-17 14:18:42 följande:hej hej ingen -71 a? :) -
Ja men om de nu är en ekonomisk fråga, de är de inte i vårat fall. De är principen...de blir ju en skolavgift. Men betalar man inte då får han ju inte åka och blir väl utstött pga det.
-
ok ska kolla upp de !skrutteluttan74 skrev 2008-04-17 23:31:34 följande:Vi betalar 50kr i månaden till grabbens klass kassa,för en del tyckte 100 var lite mycke.Så vi kom överens om 50 och i övrigt så ska barnen nu sälja kakburkar,sen i åttan blir det väl mer att göra för dom.Dom borde få ihop lite granna ,för dom åker ju inte föräns i nian.Men 200 lät liiiiite mycke ,fast det beror ju på om det är termins avgift eller i månaden.
Ja de är 200 /termin = 50 kr i mån...sen vet vi ju inte om vi ska betala för nästa termin och terminen innan..då blir de 600 kr.