• hally

***Skelleftetråden***

madigan: Vi har fortfarande inte kommit iväg till IKEA, men nu har vi fått 2 erbjudanden om medresenärer och övernattning i S-vall så det kanske blir ditåt istället.

• hally

madigan: Ja, vi brottas fortfarande med inköpslistan vi...

Nu har sambon städat och gjort så fint i uterummet, nu är det bara sköna möbler som fattas

Jag har bokat flygbiljetter, yippie Tror Nadja är den gladaste av oss alla. Ingen jorden-runt-resa utan Skåne får duga

• hally
    maltazar skrev 2008-05-02 10:28:31 följande:
    Finns det där?? Jag har hört att man måste till MB då.
    Vår nya BM i Kåge ringde och hälsade oss välkomna och sa att de finns på VC i Kåge.

Jo Dollarstore har en del bra grejjer men massor med samma skräp som typ Ö&B och Rusta också De har bra märkessockar som håller länge.
  • hally

Bummelumman: Vore lite läskigt om du fick reda på att de egentligen inte finns va...
    Jo nu när du är här och hänger, har du nån länk till hemsidan där med möbel-hemkörningen du vet? Sambon har skurat och städat uterummet och altanen i helgen så nu fattas möblerna!

• hally
    Bummelumman skrev 2008-05-02 11:51:24 följande:
    Hally: Ja det vore lite spooky faktiskt...De har ju sin hemsida på Blocket. Här är adressen www.blocket.se/li&id=17869 Fast det är som sagt ett tips att ringa dit om man inte hittar det på hemsidan. Vår grupp heter Madeira.
    Ja den gruppen finns ju där nu, den var snygg, en sån som jag vill ha! Fast då måste jag övertala sambon först...
  • hally

Bummelumman: Ja det står nu att man kan boka dem men de kommer in först i mitten av maj. Den som heter Skeppsvik var också snygg, i svart skulle passa vårt uterum.
    Kanske ska köpa både utegrupp och matgrupp (inne) därifrån...får se. Hittade en billig matgrupp som skulle passa hos oss, antagligen inget massivt men den var snygg ändå och då kan vi ju byta om ett par år eller när vi hittar nåt snyggt vi vill ha i bättre kvalitet

• hally

Sitter här och gruvar mej...måste in på Maxi en fredagseftermiddag =/ Nästan så jag hoppas att de inte har vad jag söker

Nadja ringde nyss och sa att hon ville fråga mej om en grej. "Jo mamma när vi ska åka flygplan till Skåne, kan vi stanna i Gränna då och köpa polkagris-glass?"
    Vad tror ni, så pass flexibla bör väl dagens flygresor vara?!

• hally

Jo, dynor var med den och 6 stolar. Sambon vill ha små möbler och för 4 pers...men jag är så less på att varje gång det kommer besök måste man sitta på pallar och skrivbordsstolar och vad det nu blir.
    Jag vill ha stooooort bord och mååååånga stolar

Ja visst går det för snabbt med småbarnen? När man är gravid är det ju en hel evighet men sen går det alldeles för snabbt!

Ha en trevlig helg allihopa!

• hally

Alla grannarna har räfsat och gjort fint i trädgården men vi har inte hunnit, och vår gård ligger rätt högt så det blåser nog över en del.
    Fast vi har inga lövträd iallafall, mest kottar och grenar och barr. Måste inhandla en gräsklippare.
    Åsså kom jag på hur hallen ska se ut igårkväll, idéerna bara ramlade över mej helt plötsligt. Ska ha en viss möbel som är snyggast på mio, men också dubbelt så dyr som på IEKA, fast IKEAS är inte alls lika snygg...hur gör man då? Är man snål eller snålar man med nåt annat istället?

• hally
    maritmedm skrev 2008-05-05 10:52:31 följande:
    Hally: Hmm, svårt det där... skulle nog se om jag kunde snåla på nåt annat... en bra hallmöbel är guld värt tycker jag.
    Ja, det är skoskåp det handlar om. Någon sittmöbel rymms inte ute i själva hallen. Vill ha de där blanksvartlackade från mio, ska ha 2 st. De känns ju lite rejälare så eventuellt håller de ju bättre också. Hmm...får fundera på det där, vill ju ha det så snyggt som möjligt, nu har jag ju en bild i mitt huvud

Är det kallt ute? Ser ut att va sol igen.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***