Inlägg från: madigan |Visa alla inlägg
  • madigan

***Skelleftetråden***

Norrländsk logik

Två vänner från en norrländsk by (Bengan å Kjelle) sitter på den lokala pizzerian och snackar en eftermiddag.

Kjelle säger rätt som det är:

- Jag är trött på att slita ute i skogen, jag skall tamejtusan skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!

Bengan tyckte det lät som en bra idé och en stund senare lämnar de pizzerian.

Dagen därpå går Kjelle till Komvux och får träffa en studievägledare som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.

- Logik? säger Kjelle. Vad är det?

Studievägledaren säger: Jag skall förklara.

- Äger du en gräsklippare?

- Japp.

- Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en
    trädgård.

- Det stämmer, jag har en trädgård.

- Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus.

- Ja, jag har ett hus.

- Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj.

- Jag har en familj.

- Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru.

- Ja, jag har en fru.

- Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara
    heterosexuell.

- Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt att du lyckades att få
    reda på allt det där bara för att jag äger en gräsklippare!

Kjelle anmälde sig till kurserna, tackade och skakade
    studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengan och berätta
    för honom om hans nyvunna studieintresse.

Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra
    kurserna, matematik, engelska, historia och logik.

- Logik? Säger Bengt, Vad är det?

Kjell säger:

- Jag skall förklara... Äger du en gräsklippare?

- Nääe.

- Vafan Bengan! Äru bög!!??

• madigan
    maritmedm skrev 2008-04-24 12:56:01 följande:
    Var en bekant som upplyste mig om det igår, polisen hade visst varit till skolan men tror inte de hunnit gripa ngn. Å på dagis hade de oxå fått veta det så de kan vara extra uppmärksamma.
    Ja de läste jag på nätet.
  • madigan
    Annamus skrev 2008-04-25 08:28:19 följande:
    Madigan: Jag hinner inte dit vi är mitt i flytten, men tänkte försöka hinna en sväng i Skelleftehamn i alla fall mellan lassen.IIIH! Idag får vi huset! Flyttar in! Ska sova där liksom! IIIH!
    ok..lyckliga er så kul
  • madigan
    hally skrev 2008-04-25 07:55:42 följande:
    Nej men jag är så irriterad på mej själv att jag missade tiden. Skulle ju fått iväg en massa kläder och grejjer dit...nu får det väl bli tradera istället, men det är just inga sommarkläder så jag får väl lagra allt till i höst istället *suck*
    okej!
  • madigan
    Annamus skrev 2008-04-25 10:46:26 följande:
    Å jag bara måste få sätta in min länk åxå. Inspirerad av Peda sydde jag med en klänning/tunika och byxor till. Gillar det helskarpt men har inte hunnit prova det på tösen som sover ännu...musanna.bilddagboken.se/p/show.html...
    Fint ditt åxå.
  • madigan

jag har hämtat ut mina tyger idag som jag köpt på T.
    Sen har vi varit på kupan och hittade kläder både till S och bebisen

• madigan
    hally skrev 2008-04-25 12:27:53 följande:
    Var ligger Kupan?Jag har så mycket tyg så jag vet inte vad...när jag packde ner mitt syrum i flyttkartonger så blev det inte bara 1 låda med bara tyg i...bör inte köpa mer innan jag sytt bort en del befintligt Blev ändå 2 sopsäckar med sånt jag bara slängde. Men där var mycket gamla kläder från alla familjemedlemmar som de kastat på mej för "omsyning" till nåt nytt, det mesta sånt fick åka.Men nu har jag ju inget syrum än, måste renovera såpass att vi får till i arbetsrummet först. Där kommer jag ha mitt stora skrivbord med dockan till datorn och min symaskin Snart...
    Mitt emot gamla järnvägsstationen
Svar på tråden ***Skelleftetråden***