Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

xylifon skrev 2008-05-06 10:55:33 följande:
    inge sprit till barnen marit ;-P
    Varför inte??? Tycker ju det är så effektivt, de slocknar direkt
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-07 15:43:43 följande:
    madigan: Funderar bara om de har så mycket och så billiga saker att det lönar sej att åka tåg dit och hem enkom? Det är utförsäljning på Folkparken idag-söndag och en kollega sa att där finns allt mellan himmel och jord och massor med fina barnkläder billigt! Någon som varit dit?
    Är det samma som varit där förr? Jag köpte ett par ursnygga och sköna och BILLIGA jeans till mig där... men sen gick jag upp i vikt och så fick de bosätta sig i en kartong på vinden
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-09 08:37:07 följande:
    Lycka till! Hur gör man nu för att komma i kontakt med BVC? Har de helt stängt under strejken? Går inte ringa till VC och inte till sjukvårdsrådgivningen!
    Maila de
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-09 09:02:04 följande:
    Kan man maila dem? OK ska kolla! Tack!
    Om man går in på VC hemsida så finns en massa mailadresser där
  • maritmedm

Vi har varit i stugan hela helgen, så skönt!!!
    Å igår då vi kom hem så då blev det till å räfsa löv och riva upp altanen. Fy fan vilken rutten sak den där altanen var, en del av balkarna bara smulades sönder. Nu har vi säkert fått sorkfeber hela bunten.

• maritmedm
    hally skrev 2008-05-12 10:59:30 följande:
    Ja, det är inte så lätt. Elias han småskvätter ju så mycket så även om han är duktig och kissar varje gång på toaletten kommer det i byxan ibland iallafall. Många säger att det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna...men jag förstår inte riktigt resonemanget, barnet måste ju lära sej kissa på toan iallafall eller hur? Men men, får se, kanske går det bättre ändå!Tror Elias kommer bli långdragen och svår att få "rumsren"
    Att det är enklare på sommaren är väl kanske mer ur tvättsynpunkt
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-12 13:29:06 följande:
    Jo det förstår jag ju. Men å andra sidan blir det ju inte oskönt heller...då är det ju bara att kissa när och var man vill liksom? Åsså ska vi gå däri och få KISS på oss Nä Elias får minsann ha brallor på i sommar xylifon: Elias sitter och också på pottan påklädd (som att det är en skön fåtölj ), men toan går bra att kissa på.Jag blir tokig, jag ser bara fula tapetskarvar var jag än tittar här...sambon ser inte ens var det är tapetserat och inte
    Det har du så rätt i, har aldrig heller förstått det där eftersom de inte känner nåt då. Men om inte annat kan de ha bara kalsonger eller trosor på sig så kan man bara skölja upp de för hand å så torkar de på nolltid... då får de ju både känna att det inte är skönt + att man får mindre tvätt.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-12 14:22:20 följande:
    Ojoj...fick skäll i en tråd för att vi lämnade Nadja hos mina föräldrar i en vecka när hon var 1½ år. Fy på oss, hon verkar lida hemskt mycket av det...
    Barnmisshandel om du frågar mig
  • maritmedm
    Mochride skrev 2008-05-13 21:28:24 följande:
    Visst har det varit konstigt väder idag? Både hagel och snö och det är mitten av maj. Det ska ju vara nästan sommar nu ju. Nej, nu ska jag försöka sova, ska upp kl 4.45 imorgon igen. Börjar nedräkningen för helgen nu.
    Å sen igårkväll blev det strålande sol och jättevarmt!!!!
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-05-14 07:57:29 följande:
    en fråga:om erat barn är lessen på förskolan och mest sitter och tittar ner i golvet, kan gråta helt plötsligt. De händer inte hemma bara på förskolan.Hade inte ni misstänkt att nåt hänt på förskolan då??
    Kan det inte ha å göra med att hon inte hör något nu, och att det gör det jobbigt vara på dagis och att hon därför blir ledsen?
    Kan ju hända att nån av de andra barnen varit dum med henne på grund av det???
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-05-14 08:26:25 följande:
    Ja de är ju vad VI tror , men på dagis tror dom att nåt hänt hemma eller att hon vet att vi ska få en bebis. Men de klart dom skyller allt på hemmet för att skydda sig själva. Men jag sa att jag tror allt beror på öronen, men helt säker kan man ju inte vara.Men de känns inte så roligt att höra att hon kan sitta på golvet och helt plötsligt börja gråta. Eller att dom går till lekparken och hon sitter på en sån där gungsak och stirrar rakt ner i backen och vill inte göra nåt. då blir man lessen själv!
    Huvva vad jobbigt... man vill ju veta vad som är fel, och kan ju tänka det är svårt ta reda på exakt vad nu då hon knappt hör heller...
    Eftersom hon inte är ledsen hemma tror jag inte dt har med bebis att göra... jag tror mer på att hon känner sig utanför på dagis då hon antagligen har väldigt svårt hänge med pga öronen.
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-14 15:26:20 följande:
    Hallå, är det nån kvar här? Nu verkar var och varannan användare avregistrera sej pga att de känner sej förföljda och hotade och jag vet inte allt vad
    Förlåt, jag ska sluta stalka folk
  • maritmedm
    hally skrev 2008-05-15 08:25:42 följande:
    Ja du får ju skärpa dej när du är ute bland folk! Annars får du sitta kvar i din garderob Grattis madigan, känns det bra? Har en kompis som ska ha barn om 2 veckor men hennes propp har visst gått, spännande!
    Ska du vara min garderobsvaktare då???? I så fall är jag på

Å vad jag är trött idag, vill hem och sova....
  • maritmedm

Jag har försökt kolla på det dä klippet men kan inte!!! Visst är mitt barn med?!

• maritmedm

Igår var det förbannat kallt!!!! Bannade mig själv att jag inte hade långkalsonger och mössa.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***