Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

maltazar skrev 203-01 23:18:24 följande:
    Jo, precis.. Nu har jag just fått en alldeles egen symaskin också! :DMamma hade en ståendes i tvättstugan som hon hävdade var trasig och bara tjorvade, men det gjorde den inte under mitt andra försök.. Så nu kan jag fördriva tiden med att sy lite också :)Hon är hos honom torsdag till måndag varannan vecka.. så lite längre än varannan helg.
    Oki...måste trots allt vara skönt att ha det så...
    Mina älsta barn är 12 & 14 och har sin pappa uppe i Norrbotten,grabben har inte varit dit sen i juni och tjejen sen i nov och ingen av dom har just nu en tanke på att åka.
    Men dom har så mycke annat nu för sej,så både jag och pappan förstår dom...

Härligt med symaskin,ibland behövs dom bara rengöras och som min,man får inte köra så snabbt med den,då funkar den kanon
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-01 23:45:30 följande:
    Blir nyfiken, vart uppe i norbotten ? Du behöver inte svara om du inte vill. bara vart nyfiken ! =)
    Jo,självklart kan jag svara...Utanför Arvidsjaur....VIsst var du från Norrbotten ??
  • skrutteluttan74
    Sarah81 skrev 2008-03-02 12:40:25 följande:
    Här har vi haft den förbaskade i magsjukan i 1 vecka  det är bara jag som har klarat mig. men jag åker väl i morgon då jag ska börja om att jobba efter mammaledigheten. Men nog värkte det i mamma hjärtat i torsdags då lillan firade sin 1.års dag med att bara spy   Men nu har vi varit symtom fria i 2 dygn. Hoppas att alla som har åkt dit får krya på sig , lider verkligen med er!Malle: Vad kul med egen symaskin! Då kanskeman får se lite kreationerSka själv få en ny nu då mannen tog över tygäffaren. Ska bli jättespännande då den har broderfunktion 

Kul för dej Sarah,blir det att sy på allt från handdukar till "ryggor" nu då eller ??

En kompis till oss har gjort namn och nallar på allt snart...börjar bli mycke nallar i deras hem... ...

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-03 22:28:20 följande:
    Kixi: usch vad jobbigt, två magsjukor på rad alltså.. men skönt att han blev bättre nu..men tänkte på en sak bara, pannkaka är väl inte det bästa för magen egentligen, mjölmat öht ska man gärna undvika när magen är dålig.och även undvika fibrer.Okej, va roligt :) Jag har också massor att sy, speciellt nu då när jag köpt lite nya tyger. Sen är det lite av en konst att sy på min maskin ibland, så det kan ta sin tid. 3 nålar har jag brutit av på en kväll och mitt linne jag sydde fick jag sy med smörpapper överst för att kunna sy alls.. ;p
    Det låter som att det du använder sy maskinen flitigt....
    Du kommer nog bli jätte bra på att sy tror jag...gilalr man det bara,så brukar det mesta lösa sej själv...
    VAd sa din mamma då ?? Då det inte var stööre problem än så med den ??
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 10:25:03 följande:
    Hehe ja, flitig, för våldsam eller för blåögd (att tro att det ska gå bra trots alla lager tyg+knappnål).. :PNä, hon sa inte så mycket.. Hon har ju en till som funkar, så jag skulle få den här var det tänkt ändå :) Men lite förvånad blev hon väl.. Antar att hon helt enkelt gav upp för lätt, eller sydde i "fel" sorts tyg.
    Jo dessutom kan man sy i fel sorters tyg med fel sorters nålar...det gjorde jag och lämnade in min symaskin som de inget fel var på...hmmm...meeeeen,jag lärde mej av misstaget...Mne nu är den kass...på riktigt...nu är de inte mej de 'r fel på den här gångnen
    Jag kan inte använda vissa sömmar,men så länge de vanliga funkar är de oki...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 11:42:21 följande:
    Usch jag är så omotiverad och less! Vill verkligen inte läsa :/Ser verkligen fram emot praktiken om ett par månader..Vad gör ni andra idag?

här har vi ( inte jag ) en sjukling som har 40 i feber,hon är infektions känslig, och i går påtade hon på (12 åringen) ganska mycke ute så idag är hon sjuk,nu va hon på barn i går em.så dom visste redan att detta skulle komma,så dom tog bara lite prover.
    Det kommer som ett "brev på posten" då hon gör ansträngande saker.
    Då får hon feber,ont i magen osv...
    Men,men,hon måste ju få leva hon me,omän de innebär att hon är sjuk lite oftare...Men dom är kanon på barn, med bägge tjejerna,som har samma sak.
    Så jag har varit inne hela dagen med henne.
    Dom andra har åkt/ kört skoter me maken,sen har lillan varit på dagis och åkt vasa loppet...hon kom 2:a och var sååååå stolt,med all rätta...

Så,så har vår dag hitills sett ut alltså

Hur har din sett ut då ??

Tänkte då du "smitit" från pluggandet ...

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 16:37:31 följande:
    Okej.. Så det kan alltså funka bättre i vissa tyger om man byter nål? Va ska man då ha för nål?Har 3 st kvar nu tror jag det är, alla är lika..Jäkla tur jag fick me en förpackning med 5st extra nålar då jag fick maskinen av mamma! hehe :)
    Hahaha...det finns tex. jeanans nålar till jeans, osv,osv...Sånt man inte kanske tänker på ...ialla fall inte jag gjorde det...fast jag borde gjort det,för mamma sydde mycke....
  • skrutteluttan74
    Soulie skrev 2008-03-04 16:25:52 följande:
    hehe nja tror iofs folk som skulle klaga om jag cyklade utan tröjja.. men det får dom ta (:
    du får bli lant brev bärare,så får du kuska i bil med ac och ändå träffa folk och dricka kaffe me gamlingarna....Lant brev bäraren och sotarn,det är de gamlingarna längtar efter här ute i byarna
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 17:28:05 följande:
    Hehe det där känner jag igen!Pappa är ju sotare och jag tror det är ytterst sällsynt att han inte blir bjuden på kaffe :)Fikapauserna hos folk är nog säkert hälften av hans arbetstid.

hahaha...ja precis,det märker jag ofta,eftersom de bor mycke gamlingar i våran by..och det är verkligen så,sotarns daf är höjdpunkten...hahaha
    Vi umgås lite me våran sotare och när han kommer hit för att sota kan han sitta ngn timme och bara slappa ,men fika vill han aldrig ha,för det har han redan gjort hos så många andra...så är det varje gång.
    Då de kom en annan gubbe och skulle besikta skorstenen hos oss,så han hade tid med en kopp kaffe,men då var vårt hus de första....

Så jag va bussig mot "gamm" tanterna & bjöd inte på fika,bara kaffet...:_D haha

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-04 17:26:58 följande:
    ah, okej.. undra om det går lösa med någon nål då att sy i mitt tunna sladdriga tyg.. nu gick det ju ändå med smörpapper, men bra att kolla upp till nästa gång!jadu, lite doptårta och kaffe mellan varven har det blivit :)och en lång promenad runt hela södra atorp imorse med hunden!80 sidor kvar att läsa nu, sen blir det vika tvätt för en månad ungefär... och packa ihop grejer som ska ut i förrådet..
    Låter som du haft fullt upp idag...förstår du är less att läsa då...Gott me tårta
Svar på tråden ***Skelleftetråden***