• kobra

***Skelleftetråden***

härligt hally att det har lugnat ner sig..du börjar se ett ljus i tunneln förstår jag..här är det lugnt nu ochså..killarna är bra lite lösa i magen men det är ju som det ska efter magsjuka..

har du inga kort på huset snart som man kan se

• kobra

alla hus kan man ju göra nåt fint av, det kan ju se trist ut på utsidan men inne har man ju alla möjligheter

• kobra

det blir ju fint det där annamus, härligt med öppna spisen

• kobra

ja som läget är nu så ska man nog vara ute minst ett år i förväg, men det beror ju ochså på vart du vill ha plats

• kobra

men vad är det för sorts magsjuka som går nu, ena killen kräks nu igen..3 dar senare efter sista kräk meen är helt pigg ändå

• kobra

fotograf marianne,numera linda hall verkar ju ha gått i konkurs

• kobra

ja de kan ju inte kasta korten och alla negativ, nån måste ju ska köpa upp de grejjerna, jag har ju en stor förstoring på killarna där som jag vill köpa

• kobra

a-torp på kvistgatan röstar jag på

• kobra

det är väl medicin med amfetamin i tror jag, sen används väl inte ordet damp längre..nu är det adhd

• kobra

Diagnosen DAMP används inte längre inom forskningen om neuropsykiatriska tillstånd. Numera användes ADHD+ DCD eller förkortningen ADD och DCD, beroende på vilka symtom det enskilda barnet har som huvudbesvär. [källa behövs]

DCD betyder Developmental Coordination Disorder. ADHD+DCD är nu, tillsammans som diagnoser, det som DAMP var förut, för individer med dessa funktionshinder.

Denna form av förändrad terminologi bör förstås som för andra sjukdomar och handikapp begreppsutveckling och inte som att tillståndet som sådant försvunnit. Diagnoserna är ett arbetsinstrument för barnpsykiatrikerna och en förkortad sammanfattning för effektivare förståelse av barnens och familjernas bekymmer. Den ändrade terminologin ändrar alltså inte det extra stödbehovet barnen har jämfört med andra jämnåriga barn.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***