• hally

***Skelleftetråden***

Krya på er alla sjuklingar och välkomna tillbaka alla "gamlingar"

Lillen är sjuk igen, jag tror jag gråter en skvätt snart. Vi vill ju njuta av vårt nya hus och renovera, istället är det bara sjukdomar och sjukhusvistelser och panikflyttar och usch och blä...
    Är lite orolig, verkar ju inte vara magsjuka han har. Nu är han pigg och vill äta och får behålla maten i flera timmar men så vips kräks han MASSOR och så blir han alldeles jättevarm och slö ett tag. Hård i magen är han...
    Måste va nåt annat virus.
    Min mor är också sjuk. Ordentligt sjuk. Har nog "gått in i väggen"

Fast vi försöker ändå ha lite kul och tittar i tapetböcker och river och målar fast det ju går sakta pga allt oplanerat som händer.
    Någon som vet var det finns fina insyns-skydd till fönster?

• hally

kobra: Lider med dej och alla andra som har magsjukan i huset. Usch och fy va less jag är på den! Hoppas ni slipper den nu.

hallå får jag vara med o pladdra jag har bara min snart 2-åring att prata med men han sover nu och det ekar så mycket här i huset att gå och prata för mej själv

• hally

I helgen ska vi slita ut allt vi har kvar i lgh i Ersmark och städa den och kasta tillbaka nycklarna och aldrig titta på det huset igen! Hrm...
    Så fyller svärmor år...och resten av tiden (om det finns någon rest) ska vi försöka få lite ordning här och fortsätta med väggar och tak.
    Jag läääääängtar tills vi har en soffa och en TV och ett färdigt vardagsrum så man kan slappa i soffan igen!

• hally

maritmedm: Tack detsamma och lycka till på KK!

Ja jag vill inte klaga men det känns som vi haft en aningens otur på senare tid...
    Imorrn ska vi iaf hämta vår nya kyl och torktumlare, det ska bli skönt att få hit dem

Har ni nåt bra tips på en vuxenfilm på bio just nu? Har ingen koll alls vad som går och en kompis har tänkt dra mej på bio till veckan.

• hally

xylifon: Jo det är skönt då man är klar med flytt! Vi har hållit på sen mitten av januari...och jag undrar när vi blir klara

Felicia6: Går det bara bra för dej sen OP?

• hally

xylifon: Är det renovering du pratar om nu eller flytt? Vi har precis börjat med renovering och den lär ta flera år... Men flytta har vi hållit på med sen januari, fick flytta och bo tillfälligt i 2 mån och har mesta grejjerna hos svärmor på förvaring. Men förhoppningsvis ska vi bli klara med den tillfälliga lgh i helgen så har vi "bara" vårt hus och svärmors gillestuga att bry oss om

madigan: Huvva då, hoppas hon blir bra! Är hon gammal? Vilken ras?

• hally

Vi har också en himla massa grejjer vi förmodligen skulle klara oss utan, även då vi gjorde oss av med mycket i första flytten. Men vi har gott om förråd här så vi tar hit några lådor åt gången från svärmor och kollar vad där är och en del kommer vi slänga eller sälja. Sen sålde vi en del möbler i flytten också, vi hade inte så mycket heller, så möbler är fn en bristvara här däremot. Vi såg/ser fram emot att få köpa nytt och eget då det mesta var ärvt, men det tar ju tid och kraft att hinna kolla möbler också, ovanpå allt annat. Med facit i hand kanske vi inte skulle gjort allt på en och samma gång

• hally

Jo, man måste skynda sej medan man känner energin, eller hur?
    Här hade vi ju hunnit börj ariv atapet på hela entréplan och har också börjat måla tak...men det var förra helgen och sen har vi inte hunnit nåt mer här i huset än. Vi hade tänkt att slipa klart innan inflyttning men så kom ju ännu en liten olycka ivägen.
    Nu har vi hittat tapeterna vi ska ha, men som med allt annat är vi nog de enda som tycker om dem. Men det är ju faktiskt huvudsaken Kanske får man vara mer ifred om folk mår illa när de kommer hit, hehe...

• hally

Åh Nadja blir 7 (!!!) år i år...jisses...va gammal jag måste blitt också Och bebis-lillebror blir snart 2, ingen bebis längre kanske. Jag frågade vad han skulle göra på dagis idag och då fick jag detta till svar; "Dansa gympa äta soppa"

• hally

Hur mår ni dag? *känner mej som en lyssnande människa idag* Jag vill höra nåt!! Skriv nåt! Känner mej ISOLERAD, bara flytt-stök och jobb och ingen rolig info från omgivningen
    ...ursäkta jag tror jag fått i mej för mycket kaffe redan...

Svar på tråden ***Skelleftetråden***