-
nää. inte en fikus, det där var ju en palm av något slag.. fikusar har väl små blad..Peda skrev 2008-05-07 17:07:00 följande:Kanske en fikus?? Är ganska vanliga. -
alla mina lägger sig 18 och iblnd tom 17.30 och vi får mycke reaktioner på det också men vi brukar be dem komma hem till oss o hålla barnen vakna till 19.30 som uppenbarligen är en mer passande tid?! (ibland får vi nästan tvinga dem att vara uppe till 18.00) men ingen vill komma och försöka..
det är ju upp till barnen och föräldrarna att känna vad som funkar.. folk ska inte vara så snabba att dömma och läggasig i, alla har ju olika familjekonstrucktioner och olika tider, sålänge man fungerar med samhället i stort också o håller tiderna till tex jobbet så spelar det väl ingen roll när man sover?!
-
annars är ju king.com det bästa som finns då man har tråkigt och vill fördriva tid utan att tänka

-
Ooo, har de babyboxar på barnenshus.. jag ahr aldrig fått någon sådan :-/ ska man anmäla sig typ någerst för å få en eller bara åka o hämta (då man nu är höggravid då)?Bummelumman skrev 2008-05-11 21:05:12 följande:Tycker det är retfullt att de börjat med babyboxar på Barnens Hus nu när jag fått. Själv fick jag minsann köra till Luleå för att hämta en på Babyproffsen... Skitjobbigt eftersom jag var tvungen att bo på hotell... -
alvin var två då hans lutade med både blöja och tutte.. medans ilon nu är två och ett halvt och har inget intressealls av att sluta.. det ger inget att ens försöka just nu. han ska också ha en tutte i munnen och en i varje hand då han sover. och potten sitter han bara på då han fullt påklädd och har blöjan

-
då vi bodde i lägenheten så hade jag barnen nakna inne från födseln
de låg nakna på ett tecke på golvet o sprattlade.. men nu då vi har trgålv i alla rummen så fungerar det inte lika bra. är inte så lät att torkaupp pölarna då.. rinner osm ner mellan golvplankorna o hinner man inte se i tid så kan det og bli fläckar.. var lättare med korkmatta
nu blir det sommar träning här.. jag har frotté kalsonger till dem som blir väldigt blöta och mysiga då man kissar i dem men det skrider sig inte så långt som i vanliga kalsonger
-
på barnenshus tror jag bestämt att det var.. dom e gasnka dyra, m en, men.. det är värt det om man tex ska åkabil då de just blivit "torra" eller o man är borta hos folk eller så.. för barnet fattar ju inet att man inte har full tillit till dem.. det ser ju ut som vanliga kallingar/trosor, men mamma vet att de är bättrehally skrev 2008-05-12 14:50:03 följande:Var har du hittat såna?
även då man slutar med blöja på natten är dom bra så blir det inte en sjö i presis hela sängen och man slipper kanske tvätta på håret på ungen iaf
-
nää inte torra, det sprids som i "trosorna" så att hela bblir blöt, så för barnet blir det väldigt obehagligt skulle jag tro.. men det rinner inte efter benen iaf och det blir inte stora pölar i tex soffan eller i bilen utan bara en lite blöt fläck just där de suttit och är man snabb så blir det inte ens det.. det går inte så fort att det läker igenom, dom är ganska tjocka...
jag tycker att de är jätte bra!
-
BUMPY trainingpants heter dom.. det är från imsevimse
-
alvin kissade på pottan då hans ovit då han var fyra månader.. höll kasnke i tre månader sedan flyttade vi och jag fick annat att göra än att ha han på pottan
så det blev inget med det då 
-
alvin ville ha sina bumpi då han sovde borta bara för säkerhetsskull fast han aldrig har kissat i sängenhally skrev 2008-05-12 15:57:33 följande:Jaha såna hade vi ett par till Nadja men de försvann, såna Bumpy. Hon hade dem någon gång men tyckte de var hemska Vi hade tygblöjor då och då på henne och det är ju inte heller så nice att ha kissigt kan jag tänka mej...Visst är det säkert bra att få bebisar blöjfria om man orkar hålla på att springa med dem på toa hela dagarna Själv tycker jag det är smidigt att lära dem på ett par dagar och sen kan de gå själva
-
vi har madrassöverdrag till alla pojkarna varesig de har blöja eller inte.. är ju bra om de skulle bli sjuka och spy coskå dessutomhally skrev 2008-05-12 16:14:58 följande:Smart kille Ska köpa såna madrassöverdrag på IKEA, Nadja ska få en säng med utdragbar gästsäng och "det känns tryggt" att ha sånt plastöverdrag på madrasserna, man vet aldrig med besöket
-
coskå = också