Inlägg från: madigan |Visa alla inlägg
  • madigan

***Skelleftetråden***

jag har precis varit på utvecklingssamtal på dagis. Min lilla tjoppa är tydlien ofta lessen där..kan sitta på en stol och bara börja grina helt plötsligt. Jag hoppas för allt i världen att de beror på öronen och inget annat. Hon säger ibland att hon inte vill till dagis, hemma är hon inte alls sådär. Eller kan de bero på att vi ska få en bebis?! jag har ingen aning, men de är inte utan att man själv blir lessen när man hör hur hon är där.

• madigan
    hally skrev 2008-05-13 10:17:21 följande:
    Sånt är inte roligt, det känns ju i hjärtat att veta att barnet är lesset Hoppas verkligen hon blir glad och pigg igen och att det berodde bara på öronen. Klart att det inte är kul när man hör illa och kanske har ont. När är det ni ska få komma in för hennes öron? Lycka till!
    27 maj, hon är ju orolig och blir lite lessen när vi säger till henne hemma. Men så som hon gör på dagis gör hon inte hemma. Hon är mer glad hemma än lessen....de kan ju vara för bebis åxå.....hon kanske är rädd att hon ska bli åtsidosatt.....
  • madigan

nån som vet vad ballongspelet kostar?

• madigan
    maltazar skrev 2008-05-13 17:03:58 följande:
    vilket menar du då?vet att det finns 2 iaf..
    de ska vara nåt med färger och en tärning....
  • madigan

en fråga:

om erat barn är lessen på förskolan och mest sitter och tittar ner i golvet, kan gråta helt plötsligt. De händer inte hemma bara på förskolan.
    Hade inte ni misstänkt att nåt hänt på förskolan då??

• madigan
    maritmedm skrev 2008-05-14 08:00:02 följande:
    Kan det inte ha å göra med att hon inte hör något nu, och att det gör det jobbigt vara på dagis och att hon därför blir ledsen?Kan ju hända att nån av de andra barnen varit dum med henne på grund av det???
    Ja de är ju vad VI tror , men på dagis tror dom att nåt hänt hemma eller att hon vet att vi ska få en bebis. Men de klart dom skyller allt på hemmet för att skydda sig själva. Men jag sa att jag tror allt beror på öronen, men helt säker kan man ju inte vara.

Men de känns inte så roligt att höra att hon kan sitta på golvet och helt plötsligt börja gråta. Eller att dom går till lekparken och hon sitter på en sån där gungsak och stirrar rakt ner i backen och vill inte göra nåt.

då blir man lessen själv!
  • madigan
    maltazar skrev 2008-05-14 08:25:13 följande:
    okej, det tror jag är lite billigare..finns ett annat, som dock är mer hållbart som har ballonger i plast och kort man får vända istället för att slå tärning, men det är nog lite dyrare..Vet inte vad det billigare kostar, men kan inte tänka mig att det skulle vara nå mkt mer än en hundring.
    ok tack, måste köpa de..för lillan kan inte färgerna ännu, vet inte om hon är färgblind eller vad...hon säger ofta grå, vit och svart.
  • madigan

Nä jag vet, men jag tycker så synd om henne för att hon måste ha de så här.
    27 är ju ett tag bort åxå, hade önskat få detta bortgjort nu. Hon säger ibland att hon har ont i öronen och undrar vad som är därinne.

• madigan
    Kixi skrev 2008-05-14 19:39:51 följande:
    Madigan: tror även jag mest på öronen men även en kommande bebis kan påverka en hel del och då är hon ju naturligt sett gladare när hon får vara med er men kan bli ledsnare när hon är borta från er. Barn kan lätt få lite svårare för separationer om det är en bebis på gång i familjen. Men som sagt, öronen spelar nog mest roll. Jag förstår att det skär i föräldrahjärtat när man får höra att barnet mår så på förskolan. Håller tummarna att det blir bättre när operationen är över. Det kan kanske vara oro inför operationen också?
    Ja de är bara att vänta och se om det blir bättre.
  • madigan

oj nu har snart v 37 gjort sitt, går snart in i v 38 .....ojoj

• madigan
    hally skrev 2008-05-15 08:25:42 följande:
    Ja du får ju skärpa dej när du är ute bland folk! Annars får du sitta kvar i din garderob Grattis madigan, känns det bra? Har en kompis som ska ha barn om 2 veckor men hennes propp har visst gått, spännande!
    Jo men jag vill göra bort detta nu. Den ligger rätt, har inga förvärkar ens så jag har inte så stora förhoppningar ännu.
    suck!
  • madigan
    lilun skrev 2008-05-16 09:32:58 följande:
    nån som vet när värmen kommer? Är less på att det ska dra kallt varje dag, och det skulle ju inte skada ifall man fick lite färg innan sommaren!
    Jag har ingen aning, men min sons lärare tror på en värmebölja den 26 maj
Svar på tråden ***Skelleftetråden***