Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

***Skelleftetråden***

Annamus: Jag tycker ni kan ge lilltjejen det lilla rummet till att börja med. Efter några år kanske man vill tapetsera om ändå ju?

Personligen vill jag ha stooort sovrum, en egen oas liksom.

• Pumpkin

Lägger mig i jag också och hävdar att det alltid blir billigare för oss att handla på Maxi än Willys.

• Pumpkin

Kanske blir skillnad för oss som inte har barn, vad vet jag. Och själva handlingen kanske inte blir dyrare, men eftersom det ligger på andra sidan stan så kostar det ju att åka dit.
    Dock bli maten aldrig billigare på Willys, men så köper vi mest märkesvaror. Och köper vi inte märkesvaror så är det ingen större skillnad på Eldoraro vs Euroshopper och Willys (egna märket) vs Ica (egna märket) heller.

Ludd ludd, kontentan är i alla fall att vi inte tjänar ett öre på att handla på Willys och då väljer jag hellre en fräschare butik som dessutom ligger närmare

• Pumpkin

Förresten, nu slog det mig! De har faktiskt gjort en undersökning här i Södertälje och handlat exakt samma varor på alla butiker. Resultatet blev att Maxi vann överlägset, följt av Willys och Coop Forum.

• Pumpkin

För oss är det tvärtom - det blir ALLTID dyrare när han handlar

maritmedm skrev 2008-03-28 08:50:02 följande:
    Jag gör som så, skickar sambon och handla för hur det än är även om vi följer exakt samma lista och bara handlar det som står där så blir det mkt billigare då sambon handlar.
  • Pumpkin

hally: Vad olika man är Själv gillade jag verkligen Maxi i Skellefteå, men Coop gjorde mig bara förvirrad och irriterad.

• Pumpkin

Det är en av anledningarna till att jag undviker Willys också

maltazar skrev 2008-03-28 08:58:35 följande:
    Är jag den enda som undviker Willy's för att jag vill ha bra, svenska mat? :P
  • Pumpkin

Egentligen är det ju ingen större skillnad på Icas/Coops/Willys egna varor och märkesvaror heller, oftast är de gjorda i samma fabrik...

Svar på tråden ***Skelleftetråden***