Inlägg från: Annamus |Visa alla inlägg
  • Annamus

***Skelleftetråden***

Madigan: Det finns ibland ute på tradera lite billigare för dom är ju inte helt billiga Ergo. Men jämfört med vagn är det ju snorbilligt ändå. Här har du en tex. http://www.tradera.com/Ergo_bla_barsele_fran_2005-auktion-61007618

För övrigt tänker då jag sälja min Emmaljunga Cerox snart åxå, då kanske jag får råd å köpa en Ergo jag med! Behöver nån en Cerox kan jag skrapa ihop bilder. Den har mjuklift, fotsäck och skötväska som matchar. Mycket snajsigt. Men jaa... jag har köpt en scooter att komplettera bärsjalarna med istället, för jag har myyyycket trångt i kofferten på bilen.

• Annamus

Nå vi bor i en tvåa i Skebo och betalar 4900 för den, el tillkommer då med ca 5-600 kr i månaden. Enligt kalkylen på huset så kommer vi att ha en sammanlagd "månadshyra" på5500, och då ingår el. Iofs. skillnaden mellan nästan stan och Skelleftehamn men... jag har förhoppning om att det ska vara enormt värt i alla fall. :)

• Annamus

Madigan: Jag vet inte om det går med Skebo, men när jag flyttade från en lägenhet i Pitebo fick jag i alla fall dela upp kostnaden för tapeterna som jag var tvungen stå för. Jag lovar att ni tjänar in den summan i längden. För rackarns, ingen människa har väl råd å bo på Erikslid!!!

• Annamus

Madigan: Ingen kan säga åt er vart ni ska flytta eller ens OM ni ska flytta. Men jag tycker ni ska leta och kika och fundera. Inte vet jag heller om man behöver bil för å bo en bit ut... vi bodde i Norrfjärden utanför Piteå utan bil. Gångavstånd till dagis, gångavstånd till buss som gick till Luleå och Piteå... Mycket bekvämt. Och billigt boende.

• Annamus

Hally: Du har rätt. Sedan tror jag man får räkna med att huset måste bli ens "hobby" under några år, för det finns alltid en massa att lägga varenda öre på som man inte tänker på. Visst KAN man bo i ett hus precis som det är om man har taskig ekonomi, det går ju alldeles utmärkt, men ett hus i sig självt lockar till inköp av små lister, målarfärg till farstukvisten, dynor till utemöblerna, buske till hålet i häcken, osv, FÖRUTOM allt det dära stora som kan gå sönder. Jag erkänner, vi har ingen buffert. I början har vi faktiskt bara ett tomt kreditkort som vi kan använda om nåt händer. Men vi ska börja bygga upp en buffert, och därmed kommer då inte vi att märka någon förbättring i ekonomin, inte till att börja med. Men förbättring i livskvaliteten helt klart!!!

Vi var och hämtade vårt nya matsalsbord igår och körde det till huset i Skelleftehamn. Han som äger huset ännu sade vi kunde börja köra grejjer redan nu. Uscha så spännande!!! Jag tror jag avlider! Och snart börjar det tina så man kan se hur tomten egentligen ser ut. Tänk om det är ett sandtag vi köpt!!! Näe, tror iofs. inte det men... ;)

• Annamus

Hally: Vi hade/har problem med det att vi gärna vill räkna in tio kompisar i ekvationen när vi ska köpa bord och soffa. men nu har vi valt soffa efter lilla familjen och bord främst efter familjen och svärmor och svärfar typ... hehe. Men vi FÅR plats me flera om vi möblerar om lite.

• Annamus

Vårt hus i Skelleftehamn är Maximalt 400 meter från: dagis, skola, mataffär, pizzeria, grill, postkontor, bank, badhus, öppna förskolan, bibliotek... säkert nåt mer. Bara eventuellt jobb som e liten bit att åka, men går ju en buss i halvtimman...

• Annamus

Hally: Jo absolut, och det är EN av anledningarna till jag hellre hade valt Kåge. En annan är att själva Kåge är SÅ himla mysigt, och då speciellt på sommaren. Åsså badet förstås. ;) Men ny flyttar fammo och faffa dit så vi lär ju vistas en del där på badet iaf. Tyvärr är huspriserna i Kåge inte alls samma som i Skehamn. Förresten så ska dom bygga om vägen ut till Skehamn har jag hört, så det ska bli smidigare och säkrare i alla fall, men hoppas även på snabbare. ;)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***