• Peda

***Skelleftetråden***

Nu tycker jag det är dags att det kommer nya unga politiker! Less alla stofiler som egentligen inte är i samma sits som vi..småbarn och skickas mellan ströjobb.

Om jag fick leva som jag ville skulle jag vara hemma med barnen till dom ska börja skolan (6-7år) och sen få fast jobb resten av livet. Är det för jävla mkt begärt eller?? Behöver inte ha millioner för att vara lycklig men något ska man kunna unna sig och barnen allt... bah! Jag blir så irriterad över hela samhället och systemet! Längtar till det blir val igen.. 2-3 år kvar max va ?

• Peda

artch: Nej.. alltså.. jag känner inte nåt förtrående för henne.. nästan klimakterie tant med stora barn och feta pensionen på väg.. vad vet hon hur vi har det. Är hon så bombad att hon tror man lever gott på 20.000:-!?!? Hon försöker bara fiska röster/förtoende.

maritmedm: Hell yeh!!Nya generationer i Norr!!

• Peda

Sånt kan man själv ändra på, det har jag.

madigan skrev 2008-03-26 07:44:17 följande:
    Jag får restskatt på grund av att dom drar på tok för lite skatt av mig.
  • Peda

Jag kan som bara tala för mej sjjälv. Vi sparar till barnen och sen går det till blöjor och andra förbruknigsvaror. Kläder och skor är inte billiga fast man sitter på blocket och tradera. Så självklart är det ett stöd i ekonomin.. men inte så att man tar pengarna o slänger dem så sigg och sprit eller what ever till sej sej själv. För oss brukar barnbidraget bli ett halvsteg innan lönen kommer.. så man överlever med mat månaden ut..

maltazar skrev 2008-03-25 08:21:47 följande:
    Peda: 2,5 år kvar till nästa val, sept 2010.Men ang barnbidraget: hur ofta tror du verkligen det går till barnet? Sen är det inte riktigt så heller, det är ett stöd för föräldern.
  • Peda

Är en t&t vi ska köpa ! =) Alexander är lite drygt 2½ år och är lite drygt 90 cm och han får plats att sova med ytterkläderna på. Så jag uppskattar att han kommer kunna ligga i den till nästa vinter iaf.

madigan skrev 2008-03-26 08:57:46 följande:
    Jag hade gärna köpt den, men tror att min tös är för lång för den.Den var väldigt fin annars. Har funderat på en Phil och Ted, men tror den är för liten åxå. Får använda den vi har eller köpa en sulky ev.
  • Peda

Jag hittar varken så mkt barnkläder ELLER kläder till mej.. stan här i stan är AS tråkig.. skulle inte kunna göra slut på pengarna om jag så verkligen ville o ansträngde mej.. *suck* jo.. om man fikar på CK ett par ggr så går dollarna fort !!

Själv väntar jag bara på att få min vanliga kropp tebax.. inte lönt att köpa nåt när man är halv grav fet ännu..

• Peda

Typ vårt hus ligger inte ens på 7000:-/månaden !! =)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***