Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

hally skrev 2008-03-05 07:41:54 följande:
    verrron: Vi har Jan-Erik, träffade en ung tjej när vi kom in i fredags, vet inte vad hon hette, ljushårig och blåögd och lät som hon kom från utlandet Nu är det ju första och förhoppningvis enda gången vi är där så jag kan ju inte säga att vi "brukar ha" honom. Tycker han är bra hittills iallafall.Kixi & maritmedm: Vår läkare ville inte ge penicillin ännu då lillen precis hämtar sej från magsjuka och de kan ju inte hitta vad sänkan beror på heller, så risken finns att penicillinet ändå inte hjälper.bcsvensk: Jo det finns ju massor med tapeter på nätet...jag skulle behöva några få att välja på annars kommer jag aldrig hitta några bra
    Hahaha Ja ibland behöver man tips och råd,då det finns så mycke att välja mellan-...förstår dej...
  • skrutteluttan74
    verrron skrev 2008-03-06 21:46:16 följande:
    Tack, jag ska kika där. Har vart in på den hemsidan förr då cf också ligger där men ajg hade helt glömt bort den. Hoppas ni mår bra i dag iaf? Här mår vi bra, dottern slapp intravenösa pnicillinet idag då Jan-Erik tyckte hon var så piggelin... Dockfår vi inte träffa folk förrän tidigast 17 mars Så länge smittas dem fastän de mår bra o är pigga...
    Åh...härligt att höra att hon slapp det,måste varit underbart både för henne och er
    JEE ringde hit idag för att kolla läget,men de börjar gå åt rätt håll här med,så länge hon är vaken mycke tyckte han det var lungt...Så nu hoppas vi hon är ännu piggare i morrn,så vi kan åka på kalas,hon vill så gäran.Hon kan inte smitta dom ,för dom är snuviga redan,dom vi ska till... Så länge hon inte har feber fick vi åka ,annars var det bara att hålla sej hemma...Så jag håller tummarna nu och hoppas

Trist för er att ni inte får träffas med folk...Gäller det även mor & far föräldrar ??

Ni blir ju lixom isolerade  ert hem...Av två onda ting,de må ju va bättre än de lilla isolerings rummet på lassa...Men ändå...vilket öde för er...
    Uch och fy,hoppas lill tjompan din piggnar till fort nu,så ni får umgås med folk...
    maltazar skrev 2008-03-06 21:22:35 följande:
    Jaaaa! :D
    Jaaaa...inte ett ÅR för sent...vad sa dom ?? Inte sen -82...så det var väl dags
  • skrutteluttan74
    verrron skrev 2008-03-06 23:28:02 följande:
    bcsvensk: Jo, det är så skönt! Kul o höra att ni också mår bättre och hoppas att ni får åka på kalaset imorrn. Klart man vill åka på kalas Nja, de sa att RS är så fruktansvärt smittsamt (men är ju ingen fara för vuxna iofs) så ingen vill nog ha oss på besök. Mina föräldrar bor 40 mil enkel väg, bort så dit kommer vi iaf inte åka. Barnens farmor o farfar bor ju här men dit vill vi inte gå coh riskera något (barnen har en nyfödd kusin så då vill vi inte riskera att svärmor o svärfar får rs så att lillkusinen åker dit- de på barn tyckte väl inte heller de var nån bra ide´)Däremot har vi redan smittat ner en av våra kompisars barn (de var innan vi visste att våra barn var sjuk!) så de kan vi iofs umgås med för man kan inte rs igen (jo efter 4 år när stammen ändras el vad de babblade om på barn ) Så nu hoppas vi på en bra vår och att alla barn får vara friska! Går dina på dagis? Eller hur gamla var dina barn nu igen? Iaf, är så glad nu...suttit och sett aik på teven
    Alltid någe glädjande

Bara en av mina går på dagis, hon blev nyss 5,de andra är snart 12 & 14....Mina småååå har blvit stoooora helt enkelt...huuuu...ibland känns de så hemsgt,men samtidigt så kul

Jamen dåså,då har ni ju en familj att umgås med ialla fall...så ni blir itne helt ensamma...Och en nyfödding vill man itne smitta,förstår dej...Oj,va dåligt samvete man skulle ha då...Huu så skrämmande...

Nåväl,ha en underbar fredag ialla fall...
    maltazar skrev 2008-03-06 23:31:55 följande:
    bcsvensk: nä ännu längre sen tom... "första gången på 27 år" sa de :P
    Oj då... -81 alltså...då en annan gick Första klass...Läääääänge sen nu

Nu kallar sängen...ha en bra fredag nu...Här hoppas vi på sol
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-07 00:02:47 följande:
    bcsvensk: hehe och en annan var inte ens påtänkt då ;PMina föräldrar hade väl just träffats då ungefär...
    hahaha och mina föräldrar hade typ fyra ungar då och 15 ungar bakom sej Dom träffades -66 och då mamma dog -05 så hade dom alltså varit ihop 39 år...ganska länge...F*n bara å inse...tiden går....Fast,tack å lov för de får man väl säga oxå
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-07 12:27:18 följande:
    vänta lite.. hur många syskon har du? :O 4+15 -dig?
    hahahahah....Jo just de...15....15 åR ska de ju va så klart...
    Vi är dock bara fyra syskon och jag är yngst...15...jo,jäklar åh...nä,nä...Fel,fel...Fyra syskon och  15 År alltså
  • skrutteluttan74
    verrron skrev 2008-03-07 13:42:52 följande:
    bcsvensk: Ja, vi har ju iaf dem att umgås med Har de funkat bra att ha barnen på dagis trots deras sjukdomar? Här funkar de dåligt o lillan är sjuk hela tiden Hoppas ni mår bra idag? Blir det nåt kalas tro?
    Här har det funkat si så där också...med hon som blir 12 var det sämst och hon som är 5 nu har det funkat kanon sista året,men det 'är väl antagligen för att de mina två blivit mindre infektions känsliga med åldern,eller kanske mer vana...vet inte..
    Men det funkar ju,de märker ni med antar jag..:men de är tufft...

Jodå ,det blev kalas för tur i oturen så var de vi skulle till lika snörvliga som ungarna,så de var som lungt då...
  • skrutteluttan74
    Idag så la dom ner våran bya affär för andra gången,förra gången var det Konsum,som inte gick nog mycke flus och denna "Fällfors Boa" gick rent av minus om jag föstått de hela rätt,
    Men vadå??
    Som jag sagt hela tiden, : "Alla vill ha affärn,men ingen vill handla där för det är för dyrt"
    Vi är lixom ilojala hela bygden, men ingen har råd att vara lojal så att säga.

Men så i går hade dom utförsäljning med 70% och idag med 90%...
    Igår va vi dit och köpte halstabletter åt älsta jäntan,sen va jag & gubben dit en sväng Då vi ändå hälsade på ett par kompisar som bor i Fällfors.
    Så då köpte vi ne massa tuggummin åt ungarna och givetvis lite förebyggande lördags godis.

IDag åkte jag och döttrarna dit och Shoppade loss med 90 % som avdrag.
    Älsta jäntan och grabben delade på 200 tuggummin ,Jenka,Shake osv...för 20 SPÄNN,alltså fattar ni, 100 tuggummin för 10 :- betalade dom ,det är som ingenting...verkligen inte...
    Så lillan handlade lite roliga klubbor som sitter fast i leksaker...
    Det skulle eg.ha kostat 34 :- och hon betalade heeeeela 6 spänn...
    Jag frågad henne om hon inte skulle köpa mer,men icke sa nicke,det var det där hon ville ha...

Nåväl,så kom Norrans reporter med fotograf in genom dörrn då vi var där och jo,fotografen fick ögonen på Jossan,som för övrigt inte ville bli fotad,så han "jagade och busade" med henne genom den tomma affär,baki hyllor med mera...Hahah...Oj,vad vi skrattade,det var verklige dagens goda skratt...
    Till sist "mutade " vi henne,då fick han fota henne hur myke han ville..Hon älskar ju själv kameror ungen...
    Så rätt vad det var satte hon upp handen och sa :
    "NU räcker det,nu får du inte ta mer kort,nu har du fått ta jätte många"
    Han blev så "paff" rent ut av så de blev inge mer efter att hon betalat, han skrattade och frågade mej om hon alltid var så vältalig för att vara så lite och OJA,varendaste endaste dag...*puh* Men vi får måååånga goda skratt kan jag lova...

Så frågade dom mej om affärn och så frågad dom Josefine om det var tråkigt att affärn skulle lägga ner och jag höll på att dö av svaret och försökte förklara och släta över svaret och så säger reportern till slut :
    "Och det kunde inte ens mamma säga emot, Josefine vann  med sitt svar..."
    Och ja,hon gjorde ju de...
    Hon svarade så här :
    "Nä ,de är inte tråkigt"
    Jamen sa jag,då ka du ju inte köpa klubba ibland efter tex dagis.
    Då säger skit ungen...:
    "Det kan jag göra på en annan affär,det finns andra kvar."
    Och ,ja som sagt...hon hade ju rätt...
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-07 22:55:54 följande:
    haha okej :)
    Räckte gott med att vi var fyra...Lovar

Hur många syskon har du ??
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-08 08:40:08 följande:
    bcsvensk: haha, söt unge! ;) hur gammal är hon?jag har 2 syskonoch 3 "styvsyskon", pappas fru hade dem när de träffades.
    Hon blev fem nu i feb
    Dagligen dax får vi höra alla dessa möjliga komments..
  • skrutteluttan74
    maltazar skrev 2008-03-08 18:56:56 följande:
    på nätet också?
    Jag ska kolla nätet nu...har inte sett tidigatre,bara i tidningen,men dom tog inte med hennes comments, lät nog inte bra nog kan jag tro,..haha
Svar på tråden ***Skelleftetråden***