Inlägg från: maltazar |Visa alla inlägg
  • maltazar

***Skelleftetråden***

Lotta: okej :)
    Hur blir det när du börjar äta vanligt förresten? Är det någon risk att man går upp då? Iom att man kanske får i sig mer än med flytet..

Soulie: jo, jag med.. och jag MÅSTE ju läsa boken innan imorn så.. bara att bita ihop!

Ja, röra på sig får man ju.. men i alla väder.. Tror inte det är någon hit att cykla runt med post i -30 och snöstorm :P eller för den delen +30 och gassande sol...
    Träffa folk blir det väl inte så mkt av heller, då de felsta jobbar medans brevbäraren är i farten...

• maltazar

Soulie: jo, men det kan säkert bli för kallt eller varmt ändå.. Skulle man få cykla runt i bikini däremot så.. :P

Lotta: ah, okej.. skönt det :)

• maltazar

Nu vart det slut på Anjas doptårta här :D God var den!
    Hade sparat en liten bit i frysen som gick åt nu.

• maltazar

hahaha nja, jag är inte så säker på att man får det :P
    beror väl kanske lite på vad man har för kropp också, men jag är ändå tveksam.

• maltazar

Okej.. Så det kan alltså funka bättre i vissa tyger om man byter nål? Va ska man då ha för nål?
    Har 3 st kvar nu tror jag det är, alla är lika..
    Jäkla tur jag fick me en förpackning med 5st extra nålar då jag fick maskinen av mamma! hehe :)

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 16:33:35 följande:
    Jo dessutom kan man sy i fel sorters tyg med fel sorters nålar...det gjorde jag och lämnade in min symaskin som de inget fel var på...hmmm...meeeeen,jag lärde mej av misstaget...Mne nu är den kass...på riktigt...nu är de inte mej de 'r fel på den här gångnen Jag kan inte använda vissa sömmar,men så länge de vanliga funkar är de oki...
  • maltazar

ah, okej.. undra om det går lösa med någon nål då att sy i mitt tunna sladdriga tyg.. nu gick det ju ändå med smörpapper, men bra att kolla upp till nästa gång!

jadu, lite doptårta och kaffe mellan varven har det blivit :)
    och en lång promenad runt hela södra atorp imorse med hunden!

80 sidor kvar att läsa nu, sen blir det vika tvätt för en månad ungefär... och packa ihop grejer som ska ut i förrådet..

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 16:49:54 följande:
    Hahaha...det finns tex. jeanans nålar till jeans, osv,osv...Sånt man inte kanske tänker på ...ialla fall inte jag gjorde det...fast jag borde gjort det,för mamma sydde mycke....
  • maltazar

Hehe det där känner jag igen!
    Pappa är ju sotare och jag tror det är ytterst sällsynt att han inte blir bjuden på kaffe :)
    Fikapauserna hos folk är nog säkert hälften av hans arbetstid.

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 16:53:08 följande:
    du får bli lant brev bärare,så får du kuska i bil med ac och ändå träffa folk och dricka kaffe me gamlingarna....Lant brev bäraren och sotarn,det är de gamlingarna längtar efter här ute i byarna
  • maltazar

Jopp.. Nu är det färdigläst iaf :D
    Bara allt städande kvar, men det känner jag mig mer peppad på nu efter allt plugg!

skrutteluttan74 skrev 2008-03-04 17:56:15 följande:
    Låter som du haft fullt upp idag...förstår du är less att läsa då...Gott me tårta
  • maltazar

bcsvensk: jag har pluggat sen i höstas och har 2,75 år kvar ungefär... :P

• maltazar

Lejko: okej, då var kanske nålarna jag har lite för tjocka då..
    Oh jag vet hur det känns.. jag är ju dessutom 140% sysselsatt.. men tur jag är helt ledig varannan helg, då jag har Tindra hemma :) och även mkt göra hemma i skolan.

bcsvensk: jo, en hel del kvar.. men det blir bara roligare och roligare :) mer praktik och roligare kurser att läsa, vilket även innebär trevligare litteratur :)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***