Inlägg från: madigan |Visa alla inlägg
  • madigan

***Skelleftetråden***

Nu ska jag sy ett par byxor för vi konstaterade att ett par som jag sytt nu var för små till lillan. Ska sy ett par likadana men annat tyg.

• madigan
    Peda skrev 2008-03-26 09:03:54 följande:
    Jag hittar varken så mkt barnkläder ELLER kläder till mej.. stan här i stan är AS tråkig.. skulle inte kunna göra slut på pengarna om jag så verkligen ville o ansträngde mej.. *suck* jo.. om man fikar på CK ett par ggr så går dollarna fort !! Själv väntar jag bara på att få min vanliga kropp tebax.. inte lönt att köpa nåt när man är halv grav fet ännu..
    Sist tog de 3 år för mig att bli av med min grav mage. Hoppas de går fortare denna gången. Jag har hittills gått upp 10 kg.
  • madigan
    Annamus skrev 2008-03-26 09:09:04 följande:
    Madigan: Hur gammal är din lilltjej? Barnvagnar är ju till för små barn kanske upp till 4 år, men dom flesta barn slutar ju med vagn långt innan dess. Det är väl på låååånga shoppningrundor och sånt man behöver en vagn till de lite större småbarnen. Men jag rekommenderar dig varmt bärsele om du tror att lillflickan inte orkar gå själv. ERGO heter ett bra märke som man kan bära barn som väger upp till 18 kg i alla fall. Jag funderade på att skaffa en sån nu när lillan blir större, men jag övervägde det även för några somrar sedan då sonen var 3.5 år gammal och vi skulle till medeltidsveckan i Visby. Men även andra bärsjalar och pungar kan ju vara bra. Annars kan du ju köpa en ståbräda till den vanliga vagnen. Själv tycker jag det verkar bökigt men jag har aldrig provat så...
    Hon är 3,5 år, men väldigt lång och smal. Hon kan ha 110 på kläder så.. och eftersom vi inte har bil, de kommer att ta en evighet om hon ska gå.
    Vi har cykelkärra och den brukar hon åka i, men vi ska köpa en ståbräda..de har jag använt förut. Men tack för tipset på bärsele.
  • madigan

Annamus:

Den verkar ju bra, ska rådfråga min man. Han vill ha en bärsele till henne, men måste kolla om den duger. Då kan hon öka med 3 kg innan de är kört...

• madigan
    kobra skrev 2008-03-26 09:21:26 följande:
    ja madigan jag är djupt imponerad att ni klarar er utan bil, jag skulle bli heelt ställd och känna det som om jag tappat en kroppsdel juu
    Ja mina 2 äldre barn har fått gå i ur och skur och dom är 12 och 10 år. Visst flickan gnäller att de är långt till stan och så, men hon traskar på ändå. Vi har cyklar, de finns buss och min pappa har bil. När jag ska föda så blir de ambulans.
  • madigan
    Annamus skrev 2008-03-26 09:23:49 följande:
    Madigan: Det finns ibland ute på tradera lite billigare för dom är ju inte helt billiga Ergo. Men jämfört med vagn är det ju snorbilligt ändå. Här har du en tex. www.tradera.com/Ergo_bla_barsele_fran_2005-au...För övrigt tänker då jag sälja min Emmaljunga Cerox snart åxå, då kanske jag får råd å köpa en Ergo jag med! Behöver nån en Cerox kan jag skrapa ihop bilder. Den har mjuklift, fotsäck och skötväska som matchar. Mycket snajsigt. Men jaa... jag har köpt en scooter att komplettera bärsjalarna med istället, för jag har myyyycket trångt i kofferten på bilen.
    Har du bild på den vagnen?
  • madigan

Vi har en vagn som fungerar ännu, bild finns i mitt galleri.

• madigan

nä de här går inte..dags att klä på barn och mig och gå ut till en pulkabacke. Lillan behöver röra på sig........

see u all folks!

• madigan
    maltazar skrev 2008-03-26 13:16:19 följande:
    var inte du gravid? lite onödigt med söka-jobb-kurser då..
    kanske inför framtiden.
  • madigan

jaha då har man varit ute en sväng, men fy vilket dåligt humör mina barn var på.... Bara bråkar bråkar...lillan ville inte ens gå hem. Skrek som en stucken gris och viftade med armarna. Väl på väg så slocknade hon i pulkan..ha ha

Svar på tråden ***Skelleftetråden***