• kobra

***Skelleftetråden***

jag säger alltid till om att dra mer skatt vare sig jag jobar eller är mammaledig, vill helst inte ha nån trist restskatt

• kobra

skärpning annamus jag är tvärtom jag, ungarna har inte mycket kläder här..om jag köper en tröja till tjejerna så har de ju den tröjan jämt så jag måste påpeka att de nångån måste variera sig..så jag tycker inte det löns att köpa så mycke kläder till dom

och killarna går runt på några tröjor och brallor här hemma, de vääxer ju så fort så vad är det lönt att köpa massa kläder egentligen

• kobra

vi har haft ståbräda och det har funkat utmärkt, mina har vacert fått gå när de blivit en så där 4 år,,har de varit ute med dagis och gått långt så orkar de gå hur längt som helst men hemma då har det stönats och stånkats men det är bara att stänga öronen, peppa dom och gå vidare

• kobra

ja madigan jag är djupt imponerad att ni klarar er utan bil, jag skulle bli heelt ställd och känna det som om jag tappat en kroppsdel juu

• kobra

jag hatar skebos hyror ja
    vad har du råkat ut för morblåbär

• kobra

vi har en kallhyra på 5 900
    vi kommer att bo till samma pris i ett nybyggt hus, lite dyrare blir ju huset med räntor och så som ska betalas men fan så mycke fräschare

uppvärmingen blir då billigare då vi valt bergvärme

• kobra

ja det är ibland billigare med hus och då betalar du åt dig själv iallfall

• kobra

om jag inte hade bil så skulle jag nog bo på anderstorp igen, nära till coop, vårdcentral,tandläkare ja nästan nära till allt

• kobra

jag skulle verkligen satsa på att bo nära en affär om man inte har bil, med 4 barn blir det en del handling

• kobra

jaag tänker mest på hur man fraktar hem allt om man inte har bil, det är det jag är impad av..fast har man ingen så är man ju van det så

Svar på tråden ***Skelleftetråden***