• hally

***Skelleftetråden***

Åsså är det ju skillnad på om man har någon händig byggare i familjen eller om man måste ta in firmor för att fixa större saker på ett hus!

• hally

kobra: Jaa! Båda två som kom till mej så fort jag ringde
    Fast nu är jag ju ändå inte hemma på dagarna...sitter på samma byggnad som min sambo nu, undrar om han misstänkte något??!?!
    Det var DÄRFÖR han plötsligt fick så bråttom att köpa hus och tom gick med på Kåge, haha!

• hally

pissypopi: Elektrikern har jag och byggarbetarn får vi låna ibland om vi återgäldar, men rörmokarn saknas förstås...fast det kan väl inte va så svårt, bara skruva lite i rören. Bila upp golvet i källarn och testa skruva lite ledningar, så gör vi

• hally

Hotte: Stort Grattis till bebisen! Va skönt med 11 dagar för tidigt, vår son kom 11 dagar för sent

Annamus: Grattis till inköpet av matsalsbord! Vi kan inte hitta det vi vill ha så vi har inget ännu...och inga soffor...och inte så mycket möbler alls f.n. Och inga tapeter heller, kan någon hjälpa oss bestämma!!

• hally

Det jag tycker är bättre med Kåge än Ursviken-Skehamn är körningen till och från stan. Blir ju tokig av Skehamnsleden, 70 och 50 och traktorer och allt vad där är...tar ju en evighet. Ja, jag vill FRAM med bilen, hem!
    Annars finns ju allt där också, och bättre med bussar går det. Fast det är rätt bra med bussar till och från Kåge också, men har ju inget behov det själv.

• hally

Annamus: Näe, huspriserna är ju inte detsamma tyvärr. Och inte utbudet heller, finns ju inte många hus till salu i Kåge. Får hoppas på en bättre väg till hamn då!

Vi känner oss väldigt välkomna, folk stannar till och frågar och pratar och säger "Välkomna hit till Kåge" Jättekul!
    Var nervösa i början för det är ju lite bya-känsla, när jag skulle anmäla Nadja till skolan så frågade hon var vi skulle flytta och jag sa gatunamnet; "Jaså det är ni som ska flytta in i ----ssons hus!"
    Och när vi skulle bära in kylen så kom en människa som var ute med hunden "Vänta så ska jag knyta hunden, jag hjälper till!" och vips stod kylen inne i köket

• hally

madigan: Det är alltid trevligt när man kan hjälpa varandra med tjänster och gentjänster så där

Är det någon som har säng-systemet ODDA från ikea?

• hally

Bummelumman: Det är så mycket värt att slippa topplån, grattis!
    Vad har ni gjort för renoveringar för att få det uppvärderat?
    Har funderingar kring hur mycket och vad man måste göra för att det ska värderas högre. Nu har vi inget topplån men eventuellt ska vi låna upp senare för renoveringar och då vill man ju så snabbt som möjligt få in det i bottenlånet.

maltazar: Nadja var nyss hos tandläkaren och fick så mycket beröm, behöver inte gå dit på ett bra tag nu. Sen vi var där är hon ännu mer noga med att borsta tänderna

• hally

Annamus: Jag skulle ta det minsta rummet själv bara man får in sängen. Är aldrig i vårt sovrum annat än i sängen, läsandes eller sovandes eller ja...hrm...va man nu gör i SÄNGEN
    När vi hade 3 sovrum hade vi det minsta rummet själva.
    Men det är ju så olika vad man känner själv!
    Man kan tycka att er lilla är så liten att ni kan ta det lilla rummet till henne och byta om några år, typ när hon behöver större säng än spjälsängen och kanske vill ha ett skrivbord.
    Men jag skulle tatt det minsta själv från början.
    Nu har vi inga pytterum i vårt hus så nu har vi rätt stort sovrum men å andra sidan sover Elias hos oss just nu då vi tycker att Nadja kan få bo själv igen efter att ha bott ihopträngda i en 2:a ett tag
    Ska senare vidga övervåningen och dela av hennes rum till 2 och då får de varsitt av dem. När de blir ännu större kommer nog vårt sovrum bli allrum till barnen så får de hela övervåningen själva.
    Tycker det är viktigare att barnen får plats på sina rum än att vi ska ha ett stort rum när vi ändå aldrig är där förutom på natten.

Ursäkta mina uppsatser till inlägg men Ja, jag har lite trist på jobbet idag...och igår...måste skärpa mej!

Svar på tråden ***Skelleftetråden***