Inlägg från: Trolltrio |Visa alla inlägg
  • Trolltrio

Kan man bli igångsatt enbart pga högt blodtryck?

Mariajac: Fy vad jobbigt, stackare!
    Jag ahr ingen personlig erfarenhet, men en kollega till mig råkade ut för liknande. Hon fick jättehögt tryck och svullnade massori v37 nånting, men henne la de in med blodtrycks sänkade mediciner. De satte inte igång henne förrän ett par dagar efter bf, vilket måste varit otroligt jobbigt. Dessutom tog igångsättningen en hel vecka från första gelen, så det blev väldigt långdraget.

Det var visserligen hennes första barn, de kanske ser det på annat sätt eftersom du har fött förut.

Det tog flera månader med trycksänkande mediciner sedan inna det gick ner, eftersom det blev så stor belastning på kroppen.

Håller tummarna att de vill sätta igång dig tidigare så du mår bättre!

• Trolltrio

Mariajac: Förstår dig fullständigt! Tycker de borde göra det oxå, de måste ju se lite till situationen.
    Dessutom har du ju dels fött tidigare, och dessutom erfarenhet av att föda tidigt, det bord eju spela in. Du har inte fått nån tid att diskutera detta på spec mvc?

• Trolltrio

Mariajac: Jo att de har mkt att göra, det märks. Är där en gång i veckan, och det tar alltid runt två timmar innan amn blir klar pga väntetider.
    Du kanske får prata med en anna nläkare nästa gång, de verkar ha väldigt olika åsikter allihop om det mesta. Inte så kul när man får stå till svars för vad de sagt vid de oliak besöken!
    Håller tummarna för en annan läkare som kanske kan tänka sig andra alternativ.

För mmig går det ok, tungt som tusan nu, två stora bebisar där inne, samt svullen så det skvalpar när jag går... Fogarna börjar protestera nu oxå, så jag tycker det räcker nu, vill ha ut dem snart!

Svar på tråden Kan man bli igångsatt enbart pga högt blodtryck?