Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!

Hittat hit också!

Ska tillägga att vår "lille" gosse inte är så mini längre.. 5200 gram och 57 centimeter! Har just börjat använda storlek 62.. Lite sorgligt att han ska bli stor

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • cloudberry79

Det var lugnt att vaccinera Vidar, han skrek när de höll fast honom i benen, sen tystnade han när de gav sprutorna och mådde bra hela tiden efteråt också. Jag var supernervös att han skulle bli sjuk, men han var bara lite öm på benen där de satte sprutorna (tog både MPR och Prevenar, en spruta i varje ben).

• cloudberry79

Vi börjar närma oss lägsta kurvan, så antingen är han en välgödd 2-månaders eller en undernärd 4-månaders

• cloudberry79

Samma här, Vidars egen kurva är som sydsidan av Mount Everest, spikrak uppåt Nå, han har ju en del att ta igen faktiskt.

• cloudberry79
    Linda med 5 skrev 2008-03-01 11:04:21 följande:
    I fredags började jag ge Djohnny smakportioner men han ville inte ha smakisar! Nä han äter en halv burk mat och sen 70 ersättning efter det. Min lille gosse är väldigt glad för mat! En sak som är rätt så skönt ar att han äter inte så mycket på natten mer. Vaknar var fjärde timme men äter max 80 då. Dröjer nog inte länge innan han slutar helt med nattmålet. Han äter ju bra på dagarna så det gör ju inget. På dagarna äter han 170 när han får ersättning. Någon mer som börjad ge mat till sitt barn?
    Samma här, Vidar SKREK när han inte fick mer mangopuré eller när jag gav den för sakta i hans tycke... Han kör inte smakisar, han kör mat på riktigt De är ganska lika våra gossar
  • cloudberry79

Vadå EN nackvalk Vidar har säkert två-tre.. Våran lilla michelingubbe

• cloudberry79

Jag ska svara på det där, men just nu behöver jag er hjälp.. Vidar har varit gnällig och haft diarré i två dagar nu, men där emellan är han glad och normal.. Ska jag ringa barnmottagningen och be dem kolla upp detta, eller ska man avvakta? Han spyr inte (mer än vanligt) och han har ingen feber.

• cloudberry79

Har varit in på barnmottagningen med Vidar idag, men de hittade inget fel på honom förutom då att han har hemsk diarré (stackarn är alldeles röd i rumpan, men måste ha blöja, annars sprutar det överallt...) Vi ska komma tillbaka om två dagar ifall det inte gett med sig eller direkt om det blir värre (spyor, feber, slöhet osv).

• cloudberry79

Nu är det dags att ringa till barn igen... Vidar har ätit bara 160 ml mat sedan åtta i morse (normalt skulle han ha ätit kring 400-500 vid detta laget), det GÅR inte att få i honom mer, han bara gnäller och nu har han fått hosta också.

• cloudberry79
    Linda med 5 skrev 2008-03-14 09:04:43 följande:
    Hur har det gått? Lillebror är också hemskt förkyld men äter relativt bra ändå. Hosta här också men är man matglad så är man!
    Var in, fick vätskeersättning (äckligt!) som vi skulle ge själva med doseringsspruta. Har varit många tårar här sedan dess (man känner sig som världens grymmaste mamma när man tvingar ned det vidriga..) Nu är han dock lite bättre tror vi, han har ätit normalt både sju och halv elva nu imorse, så det är nog på väg åt rätt håll. Lite hostig är han ännu, men magen är nog bättre.
Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!