Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!
Igår fick vi försäkringen på Wille, han är numera helt frisk å vi fick försäkra honom fullt ut.... *glad*
Igår fick vi försäkringen på Wille, han är numera helt frisk å vi fick försäkra honom fullt ut.... *glad*
åhh vi har väntat sen i början december.... dvs tre månader nu ungefär. fast försäkrings gubben var hos oss i början av november men vi fick från försäkringsbolaget att dom var tvugna att kolla lite närmare på hans papper i december.... Först var dom tvungna att skicka efter hans journaler från sjukhuset sen var det tydligen väldigt lång handläggnings tid... vi har trygg hansa....
våran bvc-sköterska säger att det viktigaste är han dom följer SIN kurva..... Wille har följt den näst understa hela tiden.... visst är han lite liten mot en "normal" 5 månaders men ändå..... bara dom växer å äter å mår bra så är alla nöjda... lycka till!!!!
Sån var WIlle också fast med gröt. jag gjorde en sk "smakportion", dvs en halv vanligt portion å tänkte att jag slutar väl efter några skedar, men lillkillen slevade i sig alltihop!!! Nu ammar jag först på morgonen sen äter han en hel portion gröt. till lunch blir det en burk+ efterrätt, sen ammar jag + ersättning samt gröt igen på kvällen + ammar o ersättning innan läggdags.... Han äter som en häst!!! Har inte ratat någonting utan äter allt med god aptit.....
Willes mage har t.om blivit bättre sen vi började med mat o gröt. Bajsar mer regelbundet än innan å verkar inte alls vara lika gasig som han var innan....
Wille älskar gröt.... just nu är det havregröt med frukt mos som gäller. han skulle nog kunna äta det 5 gånger om dagen.... Han äter som en häst. har inte ratat något ännu.... wille börjar oxå bli en liten tjockis!!!!
Sån skillnad från när han kom, å han var ju ändå ganska stor när han kom.... Men han hade ju inte hunnit lägga på sig så mycket fett, vilket han har nu. Börjar få valkar runt händerna å fotlederna samt riktiga bebislår....
Vi blandar också. ibland gör jag å ibland blir det köpemat.... I början gjorde jag dock alla smakisar, typ potatis, morot palsternacka.... fruktpure ska jag dock säga att jag är jättedålig på att göra, det köps bara. Mosar nån banan ibland å har gjort egen katrinplommonpure men sen vart det stop. Kanske blir mer i sommar när man har lite eget i trädgården.
Funderar lite. Ni får gärna tycka att jag är trög.... :) Först nu efter nästan 6 månader börjar jag verkligen fatta att Wille kom förtidigt (5,5v) å först nu fattar jag hur illa det faktiskt hade kunnat gå. Jag var helt inställd på att jag skulle gå över tiden så att han bestämde sig för att komma tidigt var minst sagt en chock. Tror jag har levt som i en glaskula sen dess men nu börjar den spricka.... Är jag trög eller är det nån mer som känner likadant???
tror wille har tänder på g han också. fast det syns inget, men han gnager på allt å dregglar floder....
wille sover som en gris!!!! från 20.30 till ca 7.30 nästa morgon!!!! så himla lyxigt. han har sovit hela nätter sen han var 3 mån, så vi är väldigt bortskämda.....