• Marsbaby

Vi som bygger NYTT hus - del 2

Här samlas vi som bygger nytt med inflytt 08-09! Ni som redan har byggt nytt och vill dela med er av era erfarenheter och ni som planerar att bygga nytt i framtiden är såklart också varmt välkomna!

Här kan vi ge varandra tips och råd samt följas åt under processen. Diskutera husleverantörer, planlösningar, tillval och tapeter etc!
    Och ni som kommit längre är såklart välkommna att tipsa - alla tips och råd tas tacksamt emot!

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m27235257.html

• Svar på tråden Vi som bygger NYTT hus - del 2
  • Bellis77

Har glömt att lägga in mig i listan....

En till nykomling här som gärna vill vara med !

* Marsbaby - bygger 2-plans hus 165 kvm Viskär från Myresjöhus. planerad inflytt 1 nov
    08.

* kobra - bygger 1½plans lösvirke, planerad inflytt sommar/höst -08

* Flaxa1 - ska bygga Doppingen från Fiskarhedenvillan

* Emmyh2 - ska bygga Torgrim 1½ plan från Älvsbyhus- I Sundsvall

* Goliz - ska bygga 1½ plan Fridhem från Mjöbäcksvillan

* Njutaren - ska bygga 1-plans Lyckan från Eksjöhus

* Sweetsugar - Ska bygga 1½ plan Kastanjen mansadtak(Ritat själva.) från Vårgårdahus.

* kär lek - ska bygga 1-plans i lösvirke. Har tagit planlösning från Trivselhus Green Line 769, med endel ändringar. Inflytt julen 08.

* Luckiest - Ska bygga egenritad strandvilla i sutteräng. Är utvändigt ganska likt eksjöhus Sundvik. Inflytt hösten 08.

* Anksan - Gruppbyggt LB-hus, 2-plans parhus, 146 kvm, inflytt v. 27 -08

* CREDO - Bygger 1 3/4-plans Kungshus, totalentreprenad, 180 kvm, inflytt. vecka 19 2008, Uppsala

* lavande de provence: 1-plans med loft Alster från Forsgrens timmerhus

* Mikaela_79 - Borohus, Rymd 125 (utökat m. 2 rum), 154,4 kvm, ett funkishus 1 plan , med litet loft, Strängnäs

*Smultron 85 - Västervik 1½ planare på 158 kvm, från Smålandsvillan. Inflytt sommar 2008.

*ulrica83 - SkidstaHus (enl ritningar från Götene Hus), ca 150 kvm+loft. Inflytt 28 juni 2008 :)

*fabri: Bygger Sävsjö trähus, 2-plans c:a 180 kvm. Vill flytta in i sommar, vi får väl se hur det går!

*lollan26: bygger Älvsbyhus ÄGIR 1 plans i vinkel ca 146 kvm. Flyttar in v 39. Bygger oxå ett dubbel garage med en port.

*Septemberpyret: Bygger till ca 100 kvm i 1½-plan + källare. Lösvirkeshus där en del lejs bort men en stor del ska göras själva. Börjar gräva för källaren i mars 08.

*Legolina: Bygger 1½-plan + källare (totalt 250 kvm). Anebyhus Örtstigen. Största delen görs själva. Inflytt till sommaren -08

*Janneli : 1 ½ plans Älvsbyhus (Lodur)Gör invändigt själva och även byggt ett dubbelgarage på 84kvm. Huset kommer v. 38

*Bellis77: 1-plans vinkelhus 135 kvm, A-hus (Basic 3). Nyckelfärdigt. Kommer bara fixa plattan själva. Hoppas att det blir klart dec 08 eller jan 09.

ღღღ Mamma till underbara Melanie men längtar efter ett syskon ღღღ
  • Anksan

målad väv kommer vi ha i tvättstugan också. Men det är inte samma väv som i övriga. Jag gissar att ni tänker på microlit vilket är vad vi kommer ha istället för tapet. Blir snyggare och mer hållbart vad jag förstått. Marsbaby kommer ni bara få betala till 10 000?? för hela huset? det är inte med målning och så då eller?

vet inte om mitt meddelande försvann som jag skrev igår.. jag såg det inte nu iaf. Sa iofs bara att våning 2 är nu på och takstolar också. Lite läkt också såg vi idag. Detta kom på igår då Idag har vi träffat elektrikern. Mkt man ska tänka på. Vi tänkte ev ta lite extra spots i hall, ngot extra multimediauttag och lite annat smått och gott. Trodde inte vi skulle behöva göra några ändringar eller ås men blir lite ändå när man tänker till.

• Anksan

Hehe förlåt för tomt inlägg igår. Min lilleman lyckades visst klicka på touchpaden (datatokig vid 5 månaders ålder )

I vilekt fall. NU har jag lagt in några bilde rpå bygget i mitt galleri.

• lollan76
    Anksan skrev 2008-03-07 10:01:27 följande:
    Hehe förlåt för tomt inlägg igår. Min lilleman lyckades visst klicka på touchpaden (datatokig vid 5 månaders ålder )I vilekt fall. NU har jag lagt in några bilde rpå bygget i mitt galleri.
    Oj oj ser ju hur stort ut som helst. Är det 2 lika stora hus som sitter ihop eller vad? Jag längtar tills vi får vårt hus...känns som evigheter.
  • Anksan

Ja det är ett parhus så bara halva är vårt

• Smultron 85

Anksan:
    Oj! Herregud vad det händer grejer! Jag är AVIS

• Fam Vollmer

Kollade den mindre tomten o vi kommer inte kunna bygga ett sånt hus som vi vill. En rak länga typ skånelänga utan kommer att krävas antingen vinkel el 1,5plans. Vill verkligen inte ha två plan. Så får nog bli en vinkel på nått vi. Blir till att kolla alla hustillverkare igen

Amor aeternus ab imo pectore ♥ Dante -05 ♥♥ Fritz -07 ♥
  • Smaka Smaskens

Oj villka kostnader det blir i månaden, ingen som känner att de har tagit sig vatten över huvudet.

(¯`'?.¸.?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.. Jonatan 010206 & Jesper 030418 ..?:*¨¨*:?.ღ.?:*¨¨*:?.¸.?'´´¯)
  • Smultron 85
    Smaka Smaskens skrev 2008-03-08 17:36:56 följande:
    Oj villka kostnader det blir i månaden, ingen som känner att de har tagit sig vatten över huvudet.
    Det känns som mycket pengar och är mycket pengar men vi vet att vi klarar det och har goda marginaler, känns rätt tryggt ändå. Har även låtit banken räkna på det och de borde ju verkligen veta vad de sysslar med
Svar på tråden Vi som bygger NYTT hus - del 2