• MissKaos

Maldiverna? HUR?

Någon som vet..
    Vilken ö?
    Priser och hur 17 tar man sig dit?
    Skulle vilja åka i April, gärna charter och Allinclusiv ca 10 dagar. Brukar fixa resor själv, men här känns ju charter helt rätt.. Kerdu låter fint? Tips någon? Vart ska jag vända mig?

• Svar på tråden Maldiverna? HUR?
  • A Li

vi bokade också med INDCEN, prata med Micke, han är duktig. Bodde på Kuredu och en annan ö som heter Filitheyo (kan vara felstavat) Helt supert!! Vill åka tillbaka dit ngn gång....

• MissKaos
    A Li skrev 2008-02-26 23:54:19 följande:
    vi bokade också med INDCEN, prata med Micke, han är duktig. Bodde på Kuredu och en annan ö som heter Filitheyo (kan vara felstavat) Helt supert!! Vill åka tillbaka dit ngn gång....
    Vad fick ni betala?
    Har sett lite reosr, men 80000 är lite saftigt för 10 dagar... Inte så lite heller
  • A Li

Misskaos: Oj! Jag kom på att vi bokade Kuredu direkt m hotellet och gjorde en överföring fr banken till deras bank i Sri Lanka....Vi bodde riktigt riktigt fint där. Filitheyo och flyget gjorde vi med Indcen.. Vi var borta totalt 14 dagar då...

• Bling1975

Vi gifter oss på Maldiverna i sommar och har bokat allt privat. Mycket billigare och jag fick precis det jag ville ha.

Rekomenderar INTE Indcen och Micke. De var väldigt oengagerade. Missade att boka cermonin trots att vi betonade att den var viktigast. Flyttade vår hemresa med flera dagar utan att förklara varför. Kunde inte boka flyg till Singapore på önskat datum etc. Nu har jag bokat allt själv och alla datum vi önskade var tillgängliga.

Vi ska bo på Komandoo www.komandoo.com i en Eagle Ray Water Villa.

Vi flyger mer Qatar till Maldiverna och med Singapore airlines till Singapore och sedan hem från Singapore med Qatar. På Qatars hemsida så kan man boka multistop resor och även hoppa över vissa sträckor. Vi fick ge 13.600 för båda sträckorna med Qatar för två personer. Superbilligt!

Vi är borta i 3 veckor, bor i lyxigaste boendet på Komandoo (finare än Kuredo) i 10 dagar och sedan på Lyxhotell i Singapore i 10 dagar. Hela resan går på 77.000:-

För samma pengar hos Indcen fick vi sämre boende halva tiden på Komandoo (Beach Villa), en 4 dagar kortare resa och ett sämre hotell i Singapore.

Stitch längtar efter Lilo
  • Lällas

Hejje

Får jag tillägga att om man bokar via agent i sverige så får man oftast billigare hotell än om man bokar själv.. Jag vet detta för att jag jobbar inom branchen själv. Agenterna ligger alltid under hotellens egna priser. Jag lovar.

Sen kan flyget variera men det ska gå att få samma pris om man bokar själv eller via agent.

Kanske inte på Incen men dom känner jag inte till men vet att det är så via Sense of Travel iallafall..

• Bling1975

Sence of Travel har precis samma rumskostnad som att boka direkt på vårt hotell. Då specificerar de inte heller vilken av de två klasserna av Water Villa de menar så man kan få en tråkig överraskning. De tar även 20 dollar mer för transfern per person. Men de verkar bättre än Indcen.

• stardream
    Bling1975 skrev 2008-02-27 17:04:21 följande:
    Vi gifter oss på Maldiverna i sommar och har bokat allt privat. Mycket billigare och jag fick precis det jag ville ha. Rekomenderar INTE Indcen och Micke. De var väldigt oengagerade. Missade att boka cermonin trots att vi betonade att den var viktigast. Flyttade vår hemresa med flera dagar utan att förklara varför. Kunde inte boka flyg till Singapore på önskat datum etc. Nu har jag bokat allt själv och alla datum vi önskade var tillgängliga.Vi ska bo på Komandoo www.komandoo.com i en Eagle Ray Water Villa.Vi flyger mer Qatar till Maldiverna och med Singapore airlines till Singapore och sedan hem från Singapore med Qatar. På Qatars hemsida så kan man boka multistop resor och även hoppa över vissa sträckor. Vi fick ge 13.600 för båda sträckorna med Qatar för två personer. Superbilligt!Vi är borta i 3 veckor, bor i lyxigaste boendet på Komandoo (finare än Kuredo) i 10 dagar och sedan på Lyxhotell i Singapore i 10 dagar. Hela resan går på 77.000:-För samma pengar hos Indcen fick vi sämre boende halva tiden på Komandoo (Beach Villa), en 4 dagar kortare resa och ett sämre hotell i Singapore.
    Hur hittade du att man kunde gifta sig på maldiverna? jag trodde att man inte fick det?
  • Bling1975

Det är inte en laglig cermoni, vi måste även göra ett besök på rådhuset för att den ska gälla i Sverige.

stardream skrev 2008-04-25 15:27:34 följande:
    Hur hittade du att man kunde gifta sig på maldiverna? jag trodde att man inte fick det?
  • Bling1975

Precis

(fast vi funderar på att ev ha den hemma efter så att det blir första på Maldiverna)

• stardream

Det hade nog jag med gjort :) Lycka till med allt!
    Får man fråga var du hittade flygbiljetterna, och till villket pris?

• Gotteråttan

Vi var på Maldiverna, Sun Island, i november 06. Bokade allt själva via www.mal-dives.com/
    flög med Qatar air. Vi var helnöjda och fick det mycket billigare än genom Indcen.

• stardream
    Gotteråttan skrev 2008-04-25 17:25:39 följande:
    Vi var på Maldiverna, Sun Island, i november 06. Bokade allt själva via www.mal-dives.com/flög med Qatar air. Vi var helnöjda och fick det mycket billigare än genom Indcen.
    Hur länge var ni borta? och för villket pris? Är verkligen sugen på maldiverna! :)
  • Gotteråttan

Vi åkte den 16 november och var tillbaka den 2 december. Vi flög via Frankfurt och Qatar. Jag rekommenderar er att ta all inclusive så slipper man tänka på fickpengar mer än om man vill göra spa-behandlingar och utflykter. Vi uppgraderade på plats, men man hade kunnat köpa det från början. Dollarn är ju så låg nu så det blir billigt!

• A Li

Har någon kollat pris med Fritidsresor, nu när dom börjar i Höst?

Vi har precis kommit hem fr en kryssning i Karibien, så nu är vi helt såld på det, men det slår ju inte Maldiverna....Men det är ju inte heller samma sak..

Svar på tråden Maldiverna? HUR?