• sugen

Kan HÖG feber leda till att barnets kräks??

Hm...

Har en son på snart två år som nu på kvällningen fick jättehög feber ganska snabbt kom den! ca. 40 grader..... Helt plötsligt så kräktes han ganska så mycket men bara en gång än så länge...

Min fråga är: Vet ni om ett barn kan kräkas när de får en febertopp??? eller kan det vara vinterkräksjukan som hägrar?
    Han ä'r för övrigt förkyld....

Jag vet att ni inte är några doktors här på forumet men ni kanske kan berätta om era erfarenheter!

Tack

• Svar på tråden Kan HÖG feber leda till att barnets kräks??
  • WiLa75

Jag har fått förklarat för mig att det är vanligt att barn kan kräkas om dom har hög feber... En kompis till mig har en flicka som alltid kräks när hon får hög feber... Min son hade hög feber (40.2) i höstas och då kräktes han ochså... Så jag tror absolut att det kan bero på febern...  Hoppas din pojke snart mår bättre

• astalacasta

Min dotter har kräkts majoriteten av de gånger hon har fått hög feber, vilket tack och lov inte är så jättemånga.

• sugen

Skönt att höra att det inte är magsjuka kanske!

• Maria med 3

En av mina barn kräks när febern stiger över 39,5 grader. Har hört att det itne är ovanligt att de kräks vid hög feber.

• Latino

Jag kräks också när jag har hög feber, och jag är över 30

• V P E

Ja! Barn kräks lätt vid feber. Vissa i alla fall.
    Vår gosse kräktes ikväll och han har feber...

När jag ringde Akuten idag sa de att det är grymt mycket sjuka barn just nu, de var helt nerringda...

Svar på tråden Kan HÖG feber leda till att barnets kräks??