• SoffiPropp85

Vad är normalt/okej?

Hur bra kontakt har eran sambo med sitt barns mamma?
    Min pojkvän är just nu hemma hos sin dotters mamma och sin dotter! På vad som skulle vara våran mysiga lördagskväll.
    Tycker det är jätte jobbigt. Överreagerar jag?
    Nån mer med samma "problem"

• Svar på tråden Vad är normalt/okej?
  • Häpp

Hur gammal är dottern? Varför är han där?
    Tycker att det kanske låter lite konstigt.

• SoffiPropp85

Hon är 2,5 år och hon "ringde" och frågade pappa om han kunde komma till henne.
    Förstår då att han inte vill göra henne besviken, men det känns fortfarande olustigt....

• Häpp

Ja, jag håller med dig...det låter konstigt. Förstår att han inte vill göra henne besviken, men vilken 2½ åring är vaken vid den här tiden?
    Hur länge har dom varit separerade?
    Flickan måste ju få en konsekvent tillvaro med att mamma & pappa inte bor ihop, annars blir det förvirrande. Ska pappa komma så fort hon ringer? Ska mamma komma till er när dottern ringer?

Får nog tala med din pojkvän och se hur han har tänkt göra med allt, så att du vet.

• AnnanAnna

Skulle min sambo hellre mysa med sitt ex än med mig på vår mysiga lördagskväll så skulle han få fortsätta med det. Nog för att de har barn ihop, men de har separerat och hon får hitta någon annan att ha mysiga lördagkvällar med.

• AnnanAnna

Jag menar alltså med att att han skulle få fortsätta med det att jag inte längre skulle vara tillgänglig för honom, så då skulle han kunna mysa med vem han vill. Jag skulle INTE köpa att han satt hemma hos dem och hade mysiga lördagkvällar, never ever!

• CanCu

Skulle jag aldrig tillåta.
    Nu har jag sån tur att min pojkvän aldrig skulle göra så, han och exet har endast telefonkontakt, och då bara om sonen, och så ses dom ju när det hämtas och lämnas, men oxå då är det bara prat om sonen.
    Aldrig att han skulle åka hem till henne! (om det inte var för att hämta sonen, men då går han inte in, utan står kvar i dörren med kläderna på)

• Pormoicheia

Jag förstår att det känns olustigt och jag skulle nog känna likadant.
    Men samtidigt så skulle jag vara glad över att han hade så pass bra kontakt med mamman ändå, för barnets skull.

Även om dom separerat så tror jag att det är jättebra för dottern att se att mamma och pappa inte bråkar och "inte tycker om varandra" även om dom fortfarande inte delar livet med varandra som älskande gör.

Men å andra sidan:
    Nu går jag bara efter vad som står i TS och tråden.
    Händer detta ofta eller var det en engångsföreteelse?

Apprentice Moraltant
  • gumsan76

Varför ska man förvirra barnet var det första jag tänkte. Föräldrarna är separerade, that's it! Man kan visa att man kan samarbeta och ha en bra kontakt utan att åka hem till varandra sent på lördagkvällar! Din killes barn behöver hjälp att bearbeta att mamma och pappa inte bor ihop längre, och då ställer nog detta till det i stället. Ska han sova där också eller??? Låter som en märklig situation.

• Pymsan

Min sambo har bra kontakt med sitt ex, de talas vid nån - ett par gånger i veckan om saker som rör barnen. Råkar vi vara på samma fest, då de har en del gemensamma vänner, så kan vi umgås och ha trevligt.
    Men de umgås aldrig de två bara för skojs skull. Vore det för att ta en fika och prata ihop sig om nåt som hade med barnen att göra eller liknande skulle jag inte reagera. Men åka hem till henne bara ändå en lördagskväll, det skulle han ALDRIG göra och tur är det för jag skulle faktiskt bli förbannad, i synnerhet under de omständigheterna. Vad jag kan förstå på ditt inlägg hade ni bestämt att ni skulle ha myskväll. Och jag har lite svårt att tro att det var dotterns idé, hon är ju så liten. Säkert har hon bara frågat efter pappa, och man kan ju inte ringa den andre föräldern varenda gång det händer. Det känns lite som att hon använt dottern som en ursäkt för att få dit honom.
    Prata med din sambo och berätta hur du känner. Hans ex måste ju släppa taget, och deras dotter måste vänja sig vid att de inte lever tillsammans, även om det självklart är bra om de kommer bra överens och har en schysst kontakt och ömsesidig respekt för varandra.
    Du överreagerar INTE!

Svar på tråden Vad är normalt/okej?