• kidA

Snygg fondvägg till beige rum?

Vi har fått vårt radhus tapetserat o gjorde världens miss med fondväggen
    i vrummet.
    Valde beiga väggar o sen en fond i beige med blommönster i.
    Nu försvann hela fonden liksom. Man uppfattar inte mönstret alls utan det ser bara fläckigt ut.

Tips på en annan tapet?

• Svar på tråden Snygg fondvägg till beige rum?
  • 061104

Nån i rött eller brunt då?

• Tova80

Tycker det skulle funka med en vit fondtapet med nåt svart blommönster kanske el men det är min smak.

• kidA
    Tova80 skrev 2008-02-23 22:38:50 följande:
    Tycker det skulle funka med en vit fondtapet med nåt svart blommönster kanske el men det är min smak.
    jag ahr så mkt sånt i resten av huset. så inte just svart o vitt.
    061104 skrev 2008-02-23 22:33:55 följande:
    Nån i rött eller brunt då?
    inte rött. har inget annat rött i rummet. men brunt kanske.

men tips på ngn specifik tapet?
  • Ansapansa

jag har begiea väggar i v-rummet och nu har jag köpt en svart med sliverrankor på RUSTA av alla ställen och den kostade 99kr/rullen.
    fanns också en vit med vitsilver rankor för 39kr skitsnygga och är bra kvalite

• CeeJay

Om jag vore er skulle jag ta Midbecs Metropolitan i benvitt och med silver/gult blommor. Jag har en annan variant i mitt kök av samma tapet i silver och svart (bild finns) - den är skitsnygg och det går det liksom inte att missa mönstret

Annars har just Midbec en himla massa fina tapeter enligt mig. Visst är de dyra men ska man bara ha EN vägg så blir det ju inte så dyrt ändå

midbec.se

• kidA
    CeeJay skrev 2008-02-24 08:27:16 följande:
    Om jag vore er skulle jag ta Midbecs Metropolitan i benvitt och med silver/gult blommor. Jag har en annan variant i mitt kök av samma tapet i silver och svart (bild finns) - den är skitsnygg och det går det liksom inte att missa mönstret Annars har just Midbec en himla massa fina tapeter enligt mig. Visst är de dyra men ska man bara ha EN vägg så blir det ju inte så dyrt ändå midbec.se
    vad ligger de på rullen då? blev lite sugen nu. det var en riktigt fin tapet.
  • CeeJay

När jag köpte låg den på ca 600 kr rullen. Inte helt billigt men ändå finns det ju betydligt dyrare tapeter

• FoFo

Jag hade målat nåt i tukrost eller olivgrönt och ni har bruna deltaljer i rummet. Vi har beiga väggar i sovrummet och målade med en blågrönfärg som heter lättja från beckers...skitsnygg kombination. lycka till!

• kidA
    CeeJay skrev 2008-02-24 12:27:17 följande:
    När jag köpte låg den på ca 600 kr rullen. Inte helt billigt men ändå finns det ju betydligt dyrare tapeter
    jäklar! nej den blir det inte
  • CeeJay

Åh nej, nu ser jag ju att du redan svarat att du inte vill ha svart/vitt *skäms* Sorry

• HoneyPuff

Vi har den här som fond i vårt vardagsrum

www.rusta.se/space_20401122_p20401122.html

till det har vi en enfärgad beige också från rusta.

Blev riktigt, riktigt bra eftersom grundfärgen i den mönstrade faktiskt är ljust beige och inte vit som man kan tro....

Vi bor dessutom i Linkan så du får väl komma förbi och titta någon dag ....

• 061104

colorama har grymma fondtapeter

• Jess69

Vi har beiga väggar + en fondvägg med hysteriskt coolt
    mönster i brunt/turkos/silver från Midbec...tapeten heter Flair..
    bild finns i mitt galleri (den tapeten finns dessutom i fler jättefina färger)

• Norasfamily

Jag har precis tapetserat och vi har 2 beige väggar och 2 i den underbara tapeten i från sandbergs, kollektionen heter SIMON och vi har valt den som går i brunt, men den finns i många färger

www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=18&show=3&katdel=3&psid=72&vid=270&vrank=1

• Norasfamily
    kidA skrev 2008-02-23 22:42:18 följande:
    inte rött. har inget annat rött i rummet. men brunt kanske.men tips på ngn specifik tapet?
    www.sandbergtapeter.com/default.asp&ulid=18&show=3&katdel=3&psid=72&vid=270&vrank=1

finns i brunt, underbar gör hela rummet
Svar på tråden Snygg fondvägg till beige rum?