• MiaP

Morr, färgande badbomb!

Köpte badbomber till barnen på Tiimari i Växjö i veckan. Kul när vårt nästan nya badkar nu är missfärgat med blå tjocka ränder! Såg direkt att badkaret "sög" åt sig blå färg och tömde ut vattnet så fort det gick.

Har provat med hur mycket som helst, färgen sitter som berget! Badkaret är i plast så det går inte att använda produkter med slipmedel i. Vad sjutton gör man? Inte ens T-röd funkade. Klorin vet jag inte om man törs prova.

Barnen har alltid badskum, bomber och andra badprodukter så det är inte första gången det används. Dessutom är väl badbomber till för badkar Någon annan som varit med om samma sak?

Snälla, finns det någon som har tips hur jag ska få bort färgen?

Tack på förhand! /Mia.

• Svar på tråden Morr, färgande badbomb!
  • MaMoMe

prova med mr muscles ungsrengöring om du vågar.Det tog vi när vi spillde en j-a saft på köksbänken som inte gick bort med nåt.Vi har även råkat få rödbetsspad på en linoliummatta som låg kvar över natten och även det gick bort med ungsrengöring...Lycka till!!!!

• MiaP

Tack för tipset men det vet i sjutton om inte det är för starkt för plasten i karet... Kan man testa på något annat kanske.

Jag får nog ringa till badkarstillverkaren på måndag och höra med dom tror jag. Det tänkte jag inte på först. Sedan ska jag stämma skitaffären som sålde badbomberna!

• Sway307
    MiaP skrev 2008-02-23 23:01:11 följande:
    Tack för tipset men det vet i sjutton om inte det är för starkt för plasten i karet... Kan man testa på något annat kanske.Jag får nog ringa till badkarstillverkaren på måndag och höra med dom tror jag. Det tänkte jag inte på först. Sedan ska jag stämma skitaffären som sålde badbomberna!
    MAn skan ju testa Aceton, eller Medecinsk Bensin. Men var försiktig då det är väldigt starkt på plast.... men hör med tillverkaren låte som bästa idén tycker jag
  • MiaP

Aceton testat. Funkar inte.

Tack för era svar. Jag ringer tillverkaren tror jag (nu när jag var så smart så jag kom på det )

• En liten katt
    MiaP skrev 2008-02-23 23:01:11 följande:
    Tack för tipset men det vet i sjutton om inte det är för starkt för plasten i karet... Kan man testa på något annat kanske.Jag får nog ringa till badkarstillverkaren på måndag och höra med dom tror jag. Det tänkte jag inte på först. Sedan ska jag stämma skitaffären som sålde badbomberna!
    du kanske ska pröva med att vända dig till tillverkaren av badbomerna och inte återförsäljaren. my god.
  • AX87

Usch och fy jag hade samma problem men det gick bort med vanligt rengöringsmedel som tur var.

• annicavillhabeis

ytdecinfektion brukar ta bort det mesta, funkar bra på plast oxå.

• Pollyman

häll upp varmt vatten och slå i klorin... funkade när jag färgade kläder i badkaret!!!det ska vara rejält med klorin.

Svar på tråden Morr, färgande badbomb!