• Anonym (?)

v16 och jag känner INGET, är det normalt?

Lite orolig...ska snart på första ultraljudet, den 4 mars. Men jag är så rädd att dom inte ska se något, att barnet har slutat växa eller inte lever mer. Så rädd! Jag känner ju absolut ingenting!!! Magen har inte förändrats alls ser det ut som, inte växt alls :( ska det vara så? Jag har gjort två vul, ett i v6+4 och ett i v12+2, då såg allt bra ut..men varför känner jag inget??? Och varför syns det inte än?? Detta är min första graviditet. Någon som kan lugna mig?

• Svar på tråden v16 och jag känner INGET, är det normalt?
  • beadis

första barnet känner man oftast inte förrän runt v20, så du ska nog inte oroa dig, men förstår dig! Väntar själv ett barn, är i v19 enligt mens beräkningarna men vid ul kunde de inte mäta bebben riktigt, bara lårbenet o visade det bara v15, så jag är orolig nu eftersom det inte kan stämma...då börjar man ju tänka precis som du, varför var bebben så liten, har h*n slutat o växa, sen känner jag inga sparkar för tillfället...usch, får vänta till nästa fredag, då jag har ul igen...suck!

Så jag förstår dig, men det är säkert ingen fara för din lille!

• Madeleine 89

Men det är så olika.
    En del få mage snabbt och andra får vänta länge innan magen syns.
    Det är säkert ingen fara.  Det är mer vanligt att allt är bra på UL.
    Och om du inte har några jobbiga symtom som tex illamående och halsbränna skall du bara vara glad ;)

En låååång väntan...
  • Cassanna

Jag är i vecka 17 och det är min andra graviditet och jag känner inget än så jag tror du kan vara lugn. Kände i vecka 17 med första och därför undrar jag varför jag inget känner än när många säger att man känner tidigare med andra barnet. Så jag tror inte du behöver vara orolig. Jag har oxå UL den 4/3

• bebbe made in italy

Helt normalt!! Du e inne i läskiga fasen då allt känns normalt igen. Jag var hysteriskt rädd i denna perioden, magen var lite svullen men förövrigt mådde jag som vanligt, innan mitt rutinUL spydde jag nästan då jag var säker på att det skulle vara tomt i magen. När ssk satte grejen på magen vrålade jag ser du nåt, det tog lite tid att hitta bebisen och jag var då säker på att det varit inbillning från min sida, när hon väl hittade bebisen blev jag rädd för den såg inte ut att röra sig. Men det gjorde den hela tiden trots att jag inte kände ett dyft. UL var den bästa dagen i mitt liv, har aldrig varit så stolt som när jag trippade ut där ifrån med bilderna i handen Det du upplever TS är helt normalt, alla går igenom en sån här period. Klart att du har en liten bebbe i din mage!!

Med vild bebis i magen
  • Anonym (?)

Å vad gulliga ni är! Jag är supernojjig nu...jag var så glad på vul när allt såg bra ut, lyssnade på hjärtljudet också då. Men jag blir ju nervös när det inte "händer nåt" med magen...jag vill ju känna bebisen! Hoppas att allt kommer se bra ut. Är nervös. Men då är det alltså ganska vanligt att man inte har någon mage direkt i v16? En vän till mig fick mage jättesnabbt, men hon säger också att det varierar. Nåja, jag hoppas jag kan stilla min oro! Längtar till ul, jag vill se och veta :)

• bebbe made in italy

Jag var bara på ett vul på gynakuten och fick då inte se något, åkte in för jag blödde lite och hade ont i .v8 men allt var normalt. Var hemskt jobbigt att gå sålänge från v.8-v.18 innan man fick bekräftat att det verkligen var en bebis i magen men efter UL släppte alla mina farhågor då hade jag ju bilderna att titta på, svävade på små moln i flera veckor och hade med bilderna överallt. Strax efter UL runt v19-20 började jag känna sparkar och när man väl hade kännt en liten buff tog det inte lång tid innan det var kraftiga saparkar. Är nu i v33 och har en vildbase i magen som härjar så hela magen hoppar de flesta har ingen mage i v 16 då bebisen e så liten ännu. Vet presisi hur du känner dig nu men jag vet oxå hur du kommer känna efter ditt UL och det är ren lycka när man får se sitt älskade lilla barn

Med vild bebis i magen
  • Tohru Honda

Ha, fast det är ju ganska skönt att inte känna något också, det får man väl nog av senare.

• bebbe made in italy
    Tohru Honda skrev 2008-02-24 11:14:38 följande:
    Ha, fast det är ju ganska skönt att inte känna något också, det får man väl nog av senare.
    Ja verkligen, jag är dödstrött på att vara gravid, magen är enorm och jag är anfådd, dödstrött, och sover knappt på nätterna. Bebben sparkar så jag inte kan sova. Man längtar jättemkt till magen och sparkarna kommer men sedan längtar man väldigt mkt efter att bli sig själv igen, men det är ju en annan historia
    Med vild bebis i magen
  • beadis

bebbe made in italy skrev 2008-02-24 11:19:26 följande:

Ja verkligen, jag är dödstrött på att vara gravid, magen är enorm och jag är anfådd, dödstrött, och sover knappt på nätterna. Bebben sparkar så jag inte kan sova. Man längtar jättemkt till magen och sparkarna kommer men sedan längtar man väldigt mkt efter att bli sig själv igen, men det är ju en annan historia
    Ja och att få sova på magen, längtade jag efter
  • bebbe made in italy
    snart3barnsmamma skrev 2008-02-24 14:38:19 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-02-24 11:19:26 följande: Ja och att få sova på magen, längtade jag efter
    Verkligen, e sååååå avis på min sambo som ligger på magen och sover så gott på nätterna medans en annan vältrar sig från den ena värkande höften till den andra, det är inte nån dans på rosor att va graivd men tror nog att det är värt allt när bebisen tittar ut
    Med vild bebis i magen
  • beadis

bebbe made in italy skrev 2008-02-24 18:08:11 följande:

Verkligen, e sååååå avis på min sambo som ligger på magen och sover så gott på nätterna medans en annan vältrar sig från den ena värkande höften till den andra, det är inte nån dans på rosor att va graivd men tror nog att det är värt allt när bebisen tittar ut
    Ja, tur är väl det, att det kommer ngt gott ur det..att vara tung o stor sista tiden av graviditeten.
    Jag gick själv 14dagar över tiden med tvåan sommaren 2006(när det var sådär SKITVARMT)det var inte o leka med, ingen trodde att jag skulle gå över tiden, med tanke på att magen var enorm och första barnet kom tidigare än beräknat.

Så jag önskar dig nerver av stål till denna sista tid med bebben i magen!
  • bebbe made in italy
    snart3barnsmamma skrev 2008-02-24 21:20:29 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-02-24 18:08:11 följande: Ja, tur är väl det, att det kommer ngt gott ur det..att vara tung o stor sista tiden av graviditeten.Jag gick själv 14dagar över tiden med tvåan sommaren 2006(när det var sådär SKITVARMT)det var inte o leka med, ingen trodde att jag skulle gå över tiden, med tanke på att magen var enorm och första barnet kom tidigare än beräknat.Så jag önskar dig nerver av stål till denna sista tid med bebben i magen!
    Tack kan jag behöva!! Jag har oxå en oerhört stor mage och ligger över kurvan på sf måttet så det känns ju som man kommer få tidigare, men som du skriver kan man ju lika gärna gå över tiden. Är inte avis på de som går höggravida på sommaren alltså, jag fattar inte hur man står ut, fast det klart man har inget val...
    Med vild bebis i magen
  • beadis

bebbe made in italy skrev 2008-02-24 21:30:48 följande:

Tack kan jag behöva!! Jag har oxå en oerhört stor mage och ligger över kurvan på sf måttet så det känns ju som man kommer få tidigare, men som du skriver kan man ju lika gärna gå över tiden. Är inte avis på de som går höggravida på sommaren alltså, jag fattar inte hur man står ut, fast det klart man har inget val...
    nej, man har ju inget val...väntar ju vårt tredje barn nu, beräknad till 25juli, så nog kommer jag få kämpa i sommar igen, hoppas bara att sommaren inte blir så varm som 2006, men kanske inte som sommaren 2007 heller, var ju knappt ngn sol alls, inte på västkusten iaf...
  • bebbe made in italy
    snart3barnsmamma skrev 2008-02-24 22:04:24 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-02-24 21:30:48 följande: nej, man har ju inget val...väntar ju vårt tredje barn nu, beräknad till 25juli, så nog kommer jag få kämpa i sommar igen, hoppas bara att sommaren inte blir så varm som 2006, men kanske inte som sommaren 2007 heller, var ju knappt ngn sol alls, inte på västkusten iaf...
    Oj en sommar till, ja det e tufft förståss... Jag vill inte heller att det skall bli allt för varmt utan lagom, inte heller massa regn! Tänker mig att jag nu skall ha ett litet spädbarn i sommar och dom kan ju ha svårt med den riktigt tunga värmen. Har ju en förhoppning att man skall kunna åka till stranden några ggr iaf med lillbebebisen! Vi får hålla tummarna att det blir laaagom Cool
    Med vild bebis i magen
  • beadis

bebbe made in italy skrev 2008-02-25 10:00:21 följande:

Oj en sommar till, ja det e tufft förståss... Jag vill inte heller att det skall bli allt för varmt utan lagom, inte heller massa regn! Tänker mig att jag nu skall ha ett litet spädbarn i sommar och dom kan ju ha svårt med den riktigt tunga värmen. Har ju en förhoppning att man skall kunna åka till stranden några ggr iaf med lillbebebisen! Vi får hålla tummarna att det blir laaagom
    Ja vi får hoppas det...:)
  • Anonym (?)

Hej! Nu har jag varit lugn ett par dagar. Men igår började oron igen, att där inte ska finnas något i magen :( kan inte släppa tanken på att det kanske inte lever mer, eller har slutat växa...jag är så rädd. Jag vill ju SE och KÄNNA något, något lite åtminstone. Känner mig helt som vanligt och har gjort hela tiden. Hur kan magen vara helt oförändrad liksom? Ska den verkligen vara så liten nu? Jag kanske oroar mig i onödan, men det är jobbigt att känna såhär. Bara en vecka kvar tills ultraljudet nu, jag är så nervös..

Svar på tråden v16 och jag känner INGET, är det normalt?