• frioda

om man får två streck på ett ältest kan man vara gravid då?

hejsan!
    ja som överskriften.
    kan man vara gravid då?
    ja gjorde ett ägglossningstest för två veckor sen och då hade ja ägglossning. nu gjorde ja bara för kul skull ett ägglossningstest för att se (det va ett test från billiga test) och det va två streck..ja har bim i morgon eller i dag, men har ja inte kunnat köpa nåt gravtest i dag för allt är ju stängt..
    men kan man ha en chans att man är gravid??

• Svar på tråden om man får två streck på ett ältest kan man vara gravid då?
  • frioda

ja kan tillägga att strecket var inte lika starkt som teststrecket, men man såg det klart och tydligt..
    kan säga att ja har gjort många många ägglossningstest, men har aldrig fått nåt streck förut..förutom det ja fick för två veckor sen och det ja fick nu..
    har haft oregelbunden mens nästa hela mitt liv och har aldrig vetat när ja har ägglossning..

• bumbi 84

det är mycket möjligt men kan inte säga att det är så. ta ett grav test! håller tummarna

• frioda

jo jag ska göra det gravitest i morgon, men ja hade ett ägglossningstest kvar så då gjorde ja bara ett för kul skull och det roliga är att ja fick då två streck..när ja har försökt att få två streck långe så har ja fått 2 på en månad :)

• bumbi 84

dom jag vet har varit gravida har haft fullt nästan-fullt utslag men även nån med svagt.

• Min högsta önskan

Mina Äl-stickor visade att jag hade Äl..När jag hade BIM! Dagen efter tog jag ett grav-test och JAPP. Jag var gravid!

• m a r i a

Japp! Det är mkt möjligt, det hände nämligen mig.

• TheSunset

jag fick ett starkt utslag nån dag innan bim , strecket va lika starkt som kontrollstrecket......men jag va inte gravid.

Men jag hoppas för din skull...håller tummarna...!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • frioda

ja strecket var inte lika skarpt som kontrollstrecket, men ja såg det ända klart och tydligt ja behövde inte kolla jätte jätte nära när ja tittade på det.
    ja jag hoppas att ja är gravid..
    ja har så många symtom så ja hoppas verkligen..
    hungrig hela tiden
    späningar och stickningar i tjejmagen till och från..
    ont i brösten.

• Hormonermedhumör

Ja ett positivt ÄL-test kan vara tecken på graviditet (speciellt om det fortsätter vara pos flera dagar i rad än vad som är normalt för ett vanligt ÄL-test) eftersom det hormon som ÄL-test testar på är väldigt likt det hormon som gravtest reagerar på. Men man ska inte ta detta som en säkerhet. Man kan också mkt väl vara gravid utan att ha pos ÄL-test !

Men jag önskar dig lycka till om du vill bli gravid förstås !

Kram

Svar på tråden om man får två streck på ett ältest kan man vara gravid då?