• Nahla

Sockerbelastningstest??

Någon annan som fått göra ett sådant sockerbelastningstest (glykosbelastningstest) under graviditeten? Tänkte bara höra vad ni i så fall tyckte om det. Jag ska nämligen göra ett imorgon bitti och sitter nu och funderar på hur detta man ska dricka smakar och ser ut! Någon? =)

Jessica V.31

• Svar på tråden Sockerbelastningstest??
  • Lilla Linnéa

Jag har gjort det. Man får dricka en sockerlösning och man ska dricka upp allt inom en viss tid. Sedan mår man vänta ett tag och ta ett blodprov som visar hur pass bra kroppen tagit hand om sockret.

Det smakar vatten blandat med socker. Man kan ta med en citron för att få det att smaka bättre.

• Isha

här i malmö gör alla det

det ser ut som vatten, men smakar skit. ta med citron så går det bra. det e en halv liter man ska dricka.

• Lilla Linnéa

Isha, jag bodde i Malmö när jag fick göra det. Men här i Östersund ingår det inte i rutinerna. Har ni sommar där nere nu tro?

• Nahla

Jo jag ska vänta 2 timmar innan de tar det nästa blodprovet. Känns som att det är låång väntan..Men det får man väl ta. Är mest orolig över att jag kommer vara så otroligt hungrig eftersom att man inte får äta de 12 timmarna före testet. Känner att det är större risk att jag kommer börja må dåligt eller rent av spy av detta om det smakar illa. Är det tjockt eller lätt att dricka??

• Nahla

En halv liter!??? Va? Det är ju massor.. Jag har jätte svårt för att dricka mycket på en gång också. Detta kommer inte bli lätt minsann! Och jag hatar dessutom citron! Urk! Vad göra nu då? =)

• Lilla Linnéa

Ja det blir din frukost eller? Hihi. Man är ju rätt hungrig...
    Det är som att dricka vatten. Vi fick kolla på en film medans vi väntade.

• Lilla Linnéa

*S* Det är bara att tvinga i sig...

• Skogsduvan

Det som jag drack här i Finland var ungefär lika tjockt som grädde. Men det smakade inte så värst illa! Jag var också rädd för att börja må illa då jag inte fick äta på 12 timmar före + 2 timmar efter sockerlösningen, men det gick också bra!

• Nahla

Jo precis,det blir min frukost! =) Mindre skoj. Ja jag får helt enkelt tvinga i mig detta,men kommer vara så orolig att jag ska spy upp det. Usch!

• Moj Katile

Jag fick fruktansvärda klökningar av den där blandningen! Tyckte de va hemskt! Sen e de sååå tråkit å sitta å vänta efteråt!

Svar på tråden Sockerbelastningstest??