• Nahla

Sockerbelastningstest??

Någon annan som fått göra ett sådant sockerbelastningstest (glykosbelastningstest) under graviditeten? Tänkte bara höra vad ni i så fall tyckte om det. Jag ska nämligen göra ett imorgon bitti och sitter nu och funderar på hur detta man ska dricka smakar och ser ut! Någon? =)

Jessica V.31

• Svar på tråden Sockerbelastningstest??
  • Nahla

Jo jag ska vänta 2 timmar innan de tar det nästa blodprovet. Känns som att det är låång väntan..Men det får man väl ta. Är mest orolig över att jag kommer vara så otroligt hungrig eftersom att man inte får äta de 12 timmarna före testet. Känner att det är större risk att jag kommer börja må dåligt eller rent av spy av detta om det smakar illa. Är det tjockt eller lätt att dricka??

• Nahla

En halv liter!??? Va? Det är ju massor.. Jag har jätte svårt för att dricka mycket på en gång också. Detta kommer inte bli lätt minsann! Och jag hatar dessutom citron! Urk! Vad göra nu då? =)

• Nahla

Jo precis,det blir min frukost! =) Mindre skoj. Ja jag får helt enkelt tvinga i mig detta,men kommer vara så orolig att jag ska spy upp det. Usch!

• Nahla

Skogsduvan: Okej,det lät ju då lite mer lovande. Skoj att höra att det gick bra för dig! =) Hoppas det gör detsamma för min del!

• Nahla

Tror ni man får ta med sig sambon som sällskap under väntetiden?

• Nahla

Okej,skönt med lite lugnande ord! =)

• Nahla

Nejdå,jag försöker verkligen komma ihåg att inte äta nått. Men jag kommer verkligen att vara hungrig. Känner redan nu att det börjar kurra till lite i magen på mig. Inte bra!

• Nahla

Okej,man kanske får en sådan socker chock så man helt avstår från det ett tag efteråt. =) Kanske man skulle göra ett sådant test lite då och då! Man äter nog kanske lite för mycket socker och slisk! =) Ska då ta med mig sambon och fråga om det är ok att han stannar. Blir ju så ensamt annars! 2 timmar kommer ju gå i snigelfart! Smart att ta med kortlek! =)

• Nahla

Jo jag ska nog också ta med ett äpple eller nått som man kan stoppa i sig direkt efteråt! =)

• Nahla

Står i mina papper att man får dricka lite vatten! Är inte detta ok eller??

• Nahla

Lilla Linnea: Det gick jätte bra! Över förväntan! =) Hade ju alla de möjliga tankar på hur det både skulle se ut och smaka. Men jag höll för näsan för säkerhetsskull och drack upp allt på en gång. Fick ingen äcklig eftersmak heller. Var helt ok! Började dock må lite illa efterår men inget allvarligt. Värsta var väntan. Men blodsockret var helt ok både före och efter! =)
    Någon som vet vad ett högt blodsocker värde ligger på egentligen??

• Nahla

Villes mamma: Hann precis skriva och berätta! =) Var helt ok! Inget att oroa sig för. Värsta är den långa väntan bara! Lycka till!

• Nahla

Lilla Linnea: Ja eller hur! Den var verkligen super god! =) hihi.. Kommer nog aldrig mer att äta denna frukosten i mitt liv. Inte frivilligt iallafall! =)

• Nahla

Okej. Var ungefär så min Bm sa till mig med. Jag ska verkligen försöka att dra ned på sötsakerna. Men de är ju så svåra att låta bli =) Det är ju så gott. Men det är ju det bästa för både mig och bebisen egentligen!

• Nahla

Nja jag mådde ganska så ok,lite illamående men inget man inte klarade av! Lycka till!

Svar på tråden Sockerbelastningstest??