Kämpat länge för ett plus, nu när jag plussat känner jag mig bara tom och inte så glad. e jag knäpp?
Vi kämpade ett bra tag för ett plus och jag var orolig att det var nåt fel på mig och att jag skulle bli hur gammal som helst innan jag äntligen plussade. jag längtade efter att bli gravid och gå omkring och glädja mig och planera osv. men nu när vi äntligen plussat känne rjga helt plötligt ingenting längre! känner mig tom och ganska ointresserat inställd till graviditeten. inte alls så glad som jag trodde jag skulle göra. funderar på om jag verkligen kommer orka med att ha en liten skrikande unge att ta hand om dygnet runt och att jag kanske är för gammal för barn (30+).
jag måste kanske tillägga att jag gjort en del aborter innan pga att p-piller inte fungerade och ett dagen-efter-piller som inte tog osv. så på nåt sätt känns det som att denna graviditeten inte är så unik, det kunde lika bra varit nåt av de andra barnen som fötts. varför skulle denna vara bättre än de andra? kanske är jag mer skadad av att ha gjort abort än jag tror.
är det nån som känner igen sig i detta? är jag helt knäpp? när börjar man knyta an till barnet inne i magen? just nu känns allt bara så overkligt, som om det inte är sant ens...jag har knappt några symptom och är i vecka 6. kommer känslorna av sig själv senare eller kommer jag att vara i riskzonen att drabbas av en förlossningsdepression/babyblues? jag borde inte känna mig så här likgiltig! eller?