Inlägg från: BimBulle |Visa alla inlägg
  • BimBulle

emetofobi.....

Här har du en till.... min kräkfobi började efter att jag blev magsjuk i 4:an. Jag spydde i klassrummet o jag kommer exakt ihåg vad jag hade på mig den dagen o inte ett enda plagg använde jag nånsin igen. Jag var dessutom alltid orolig o mådde "dåligt" på torsdagar eftersom det var en torsdag jag blev sjuk. Jag var aldrig med på en idrottsdag igen efter det (inte en enda gång under hela skoltiden) eftersom jag blev sjuk dagen efter en sådan. Mamma trodde att det kanske berodde på att det varit kallt ute, att jag tagit i så mycket o inte ätit ordentligt.
    För mig finns det inget värre än att kräkas o jag blir hysterisk om jag mår illa. Emotofobi hänger ofta ihop med panikångest o kontrollbehov. I got it all... men numer är det under kontroll. Dock vill jag för allt i världen aldrig kräkas igen... En sak som bevisar att jag blivit bättre ändå är att jag kan skriva ordet o t o m säga det! När jag var yngre kunde jag inte ens läsa ord som kräkas o spy utan att hålla andan o annat tokigt!

• BimBulle

Jag tror att man måste ta tag i sitt kontrollbehovsproblem först för då brukar kräkfobin bli bättre också. I alla fall var det så för mig.

Svar på tråden emetofobi.....