Inlägg från: Nattsaga |Visa alla inlägg
  • Nattsaga

emetofobi.....

Jag har nog emetofobi, jag är livrädd inför att må illa och spy. Råkade ut för magsjukan i slutet av Januari i år. Det var INTE kul kan jag säga. Jobbar inom vården också och där som de flesta vet kommer årligen en magsjuka som brukar gå. Gissa om man helst vill stanna hemma istället för att jobba när man vet att den härjar. Det är nog min största fara om ja skulle bli gravid i framtiden, att må illa och spy hela tiden. Min mamma mådde illa i 9 månader med alla 3 flickor...men det kanske inte är ärftligt får man hoppas.

• Nattsaga

Har väldig förbi för att må illa eller spy, och i detta nu sitter jag här med ett vidrigt illamående, har förmodligen ätit något olämpligt igår, jag vet ungefär vad som orsakade illamåendet och magontet. Bara längtar tills det går om för just nu mår jag för j*vla illa!

• Nattsaga

lollisen, jag mår bättre nu tack det gick om i söndags men usch vad jag mådde illa. Satt och var helspännd hela dagen. Började natten mellan fredagen och lördagen med att jag vaknade och mådde SÅ illa tänkte att jag drabbats av magsjuka, för var hungrig samtidigt. Tur de gick bra endå
    Hm...stackare, men han spydde ju för han var full men det är inte så lätt att tänka realistiska tankar alltid, jag vet precis hur det är. Du kommer inte bli magsjuk!

• Nattsaga

jag kan tyärr inte hjälpa dig så mycket eftersom jag är precis likadan och tänker precis likadant men däremot folk som ser det ur ett annat perspektiv så att säga, egentligen, så är de rätt självklart för dem att han spydde p.g.a. alkoholen men vi är så inne i at tde måste va magsjuka så vi kan inte se de tpå nått annat sätt, även om vi i bakhuvudet vet att det var alkoholen. Hm..asch blev krångligt att förklara..ska nog gå och lägga mig istället

• Nattsaga

Nej vem tänker logiskt

• Nattsaga

Urk! Jag jobbade igår och i natt hos en tjej (är personlig assistent) och igår kväll sa hon plötsligt "jag tror jag måste spy" fick panik men klarade mig bra i situationen, hjälptehenne på toa o.s.v. men efteråt, huh. Var livrädd att det skulle vara magsjuka men honspydde inget mer sen och sa att hon mådde bra, verkar som hon ätit för mycket mat och magen inte klarade mer, hon åt en himla massa igår så det var nog det. Idag mår hon fortfarande bra, men kan inte släppa tanken på magsjuka ändå! Dumt..eftersom är man magsjuk spyr man ju iallafall två ggr och mår lite dåligt.......bläk.

Svar på tråden emetofobi.....