Inlägg från: Tussilagoflickan |Visa alla inlägg
  • Tussilagoflickan

emetofobi.....

Här är en med kräkfobi....just nu sitter jag och är livrädd att jag ska ha smittats av magsjuka....vill bara fly!!

• Tussilagoflickan

Var på födelsedagskalas (min lillasyrra fyllde) då dök min andra syster upp, fast det var sagt att hon skulle hålla sig därifrån, hon hade magsjuka (diarre) och hennes barn har/haft magsjuka (diarre och kräkningar) med början i söndags.....och de var alla på plats! Nu är jag livrädd att jag smittats.....

Svalde 5 vitpepparkorn nyss, har aldrig provat det.....men om jag blev smittad hoppas jag att de hjälper!

• Tussilagoflickan

Jo, jag var VÄLDIGT aktsam kan jag säga, jag till och med bad henne sitta i hallen *skäms* men trots det finns ju rädslan. De övriga i min familj har träffat henne och hennes barn i helgen, precis innan magsjukan utbröt så jag behandlade alla som stora farliga objekt var inte ens på toa för jag var rädd.....sen när jag kom hem duschade jag och tvättade håret och slängde kläderna i tvättkorgen.

Har läst igenom denna tråd och jag måste hålla med om att en av de jobbigaste delarna med denna fobi är verkligen omgivningens reaktion....."lite magsjuka är väl inte så farligt" och "ingen gillar väl att spy" ......usch....blir så arg på min syster....

• Tussilagoflickan

Tack för dina ord lollisen....bara de som lider av denna fobi vet hur man mår!
    Ska krypa i säng nu och hoppas veckan passerar utan någon magsjuka på besök!

*kram*

• Tussilagoflickan

Mna känner sig ensam i sin fobi tills man tittar runt på nätet, man är inte ensam, och det tycker jag faktiskt är skönt! Ett bevis på att det inte bara är jag som är "fjantig" vilket omgivningen vill mig att tro.

• Tussilagoflickan

Blir knäpp av detta....är normalt nojjig när det gäller magsjuka men när jag vet att jag umgåtts med personer som ÄR sjuka....ja då funkar jag inte. Sitter bara här och känner efter, och gissa? Japp....jag känner mig olustig i magen och bara sitter och väntar på att bli sjuk kan liksom inte släppa det!!

Risken är väl stor att jag inbillar mig mina symtom på att jag snart också har magsjuka...men så funkar jag...tyvärr!!

Bläääää

• Tussilagoflickan

Tack för länktipsen....gillade verkligen den första!!
    Å tack för dina råd...och jag ska försöka lyda ska logga ner nu och sätta mig och plugga....både ett måste och kanske något som kan få mina tankar på annat håll!!

*kram*

• Tussilagoflickan

Tack lollisen....än så länge ingen magsjuka, men magen känns väldigt skum men det kan ju också bero på att vi ännu inte ätit middag, att jag grubblat hela dagen lång eller så är det magsjuka...bara fortsätta att vänta!!

Tänkte jag skulle fråga er andra som också lider av denna fobi: hur bemöts ni av er partner? Har han/hon förståelse? Eller är det grälvarning?

Själv är det nog både och, ibalnd lessnar han på mitt tjat och ibland så ger han mej en kram och är så gullig så.....men som sagt ibland blir han trött på mej...å det är då verkligen inte kul...för i detta utsatta läge behöver man ju verkligen stöd....och man är inte nojjig....man lider ju verkligen!!

• Tussilagoflickan

Nattsaga: Har samma fasa som dej, att under graviditeten tvingas spy mycket men jag har en vän som har lidit av samma fobi som oss....hon blev gravid, spydde en hel del och blev faktiskt fri sin fobi. Hon menade att när hon tvingades genomleva sin rädsla för att spy om och om igen, med vetskapen om att det var för att de skulle bli föräldrar så blev det hela lättare....hon fick ju något gott av det onda så att säga!

Så kanske, kanske....eller förhoppningsvis....blir det precis så för oss....eller så slipper vi spy överhuvudtaget *drömscenario*!

• Tussilagoflickan

Fy vilka dagar detta varit....jag har varit så inställd på att bli magsjuk att jag kanppt lämnat lägenheten. Är så rädd för att spy....och att göra det någon annanstans än hemma är en mardröm! Har verkligen mått psykiskt dåligt dessa dagar....och i fredags hade jag verkligen superont i magen och fick dessutom feber, låg runt 38 gr så jag var verkligen säker på att nu skulle jag bli sjuk!

Idag är det söndag, och det var i onsdags kväll som vi träffade de magsjuka människorna....visst borde vi vara på säkra sidan nu?
    Jag frågade om detta på en annan sida och det var det en som svarade att vissa magsjukor kunde man insjukna 5 dagar efter smittotillfället av......så nu vill jag helst att det ska bli måndag kväll för då har det gått 5 dagar!

Mår fortfarande skumt....öm i magen och lätt illamående....kan lika gärna vara nerverna som magsjuka har försökt ta en timme i taget och det har gått ganska bra. Idag ska jag våga mig utanför dörren och gå på marknad....livet måste gå vidare annars ger sambon upp

Det är verkligen hemskt när en sådan fobi kan styra ens liv på detta sätt......

Svar på tråden emetofobi.....