• Glass

emetofobi.....

Får jag fråga er en sak?
    Det kanske redan står i tråden någonstans, men jag orkar inte leta igenom alla arton sidorna...
    Jag tror att  min sambo har den här fobin, han har väldigt ont av att folk spyr och han spyr aldrig någonsin.
    Hur blir det om vi får barn och barnet spyr. tror ni att han kommer att kunna hantera det eller kommer det att vara så obehagligt för honom att han skjuter det ifrån sig.
    Som ni hör så vet jag inte mycket om hur man känner eller reagerar när det gäller detta.
  • Glass
    lollisen, jag vet faktiskt inte hur illa det är för honom. Han visar inte sina "negativa" känslor direkt mycket och vi är inte i situationer då vi träffar på människor som spyr så ofta.
    Han får ingen synlig panik iallafall, men han drar sig liksom in i sig själv och ser väldigt "konstig" ut.
    Det är svårt att veta hur han reagerar, de gånger som jag har spytt, så har jag varit för upptagen med det för att se vad han håller på med.
    Suzanna, jag vet inte riktigt skillnaden på barnspyor och magsjukespyor...
  • Glass
    Suzanna, aha, jag då förstår jag skillnaden.
    Jag får nog försöka att luska lite i hur illa det är för honom.
    Men hur hanterar du det då det är magsjuka? Springer du iväg eller kan du trots allt ta tag i det?
  • Glass
    Suzanna, oj!
    Det är bra för mig att läsa detta, då kanske jag kan förstå min sambo lite mer eller åtminstone ta det han känner på allvar. Det är svårt när han inte visar så mycket utan bara blir tyst.
  • Glass

Ja lollisen, jag ska göra det. får passa på någon gång då han vill prata djupare. Han är rätt bra på att inte vilja prata om negativa känslir och saker. Han tror att jag ska förstå ändå

• Glass
    Tack lollisen
    Klart att jag vill förstå honom, jag älskar ju honom. 
Svar på tråden emetofobi.....