Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

emetofobi.....

ni som har kräkfobi eller har haft... vi kan väl byta lite tankar här....?
    känner mej ganska ensam i denna jobbiga fobi....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-02 13:47:31:
    även om detta är en av världens fem vanligaste fobier, så har man inte hört så mycke om den va........?
    synd, för de e allt för många som tror att dom är ensamma i den....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-06 16:30:53:
    uppdaterar igen..
    hoppas att vi i denna tråden kan peppa up varann, trösta varann och ge varann förståelse och bara finnas här för de som vill ha stöd i denna fobi....

• Svar på tråden emetofobi.....
  • lollisen

så känner jag oxå! jag skulle verkligen helre bryta ett eller två ben om jag skulle slippa kräkas....!
    tror alltid att jag ska bli magsjuk osv... de e så jä*la jobbigt ibland så jag vet inte va jag ska ta vägen!
    nu är jag gravid oxå, och jag vill verkligen inte att detta ska behöva påverka mitt barn!!
    *lessen*

• lollisen

jag får verkligen hur mycke ångest som helst av tanken på kräkas....! kan inte hjälpa de! försöker ta de lugnt, försöker andas osv... men de funkar inte! jag får fullständig panik i hela kroppen! de som snurrar i huvet när jag tror att jag ska kräkas är- snälla, jag vill inte vill inte vill inte.........
    sen börjar jag gråta......
    de e sjukt jobbigt de här, har försökt få hjälp, men ingen tar en på allvar.....
    fan!
    vad ska man göra? vad KAN man göra???

• lollisen

alltså, vad de kan ställa till sånt här... min pojkvän e ganska måttligt trött på att jag alltid tjatar om vilka som haft magsjuka och hur rädd jag e för att få de me...
    jag förstår ju honom att han inte tycker de e speciellt kul....
    jag vet bara inte vad man ska göra åt de....!?
    jag har sökt hjälp som sagt, men de e ju ingen som tar de riktigt på allvar... utan säger då-de går ju över om du skulle kräkas, de vet du väl? eller- de e ju ingen som direkt kanske älskar att spy...
    men de vet jag väl för fan!!!
    jag är ju inte dum i huvet!!!
    men när ångesten faller på och kräktankarna kommmer så funkar inget som helst logiskt tänkande....
    e de någon som fått hjälp eller åp nått sätt lärt sig hantera sin fobi?
    hur isåfall?
    desperat på hjälp känns de som...

• lollisen

det är just de som skrämmer mig!!!
    att mina barn ska bli drabbade av min tokiga fobi!!!
    alla runt om mig säger- de e inte samma sak när dina barn blir sjuka, då kommer du inte känna samma sak...
    jag hoppas innerligt att de skulle kunna stämma....
    men de känns ändå som om de inte går att lösa så lätt....
    de e nog mitt kontroll begär som gör att jag får sån ångest...
    undrar om jag kommer över de här någon gång...?

• lollisen

är medlem på den sidan sedan ganska länge tillbaka....
    har ställt mycke frågor och så, men får typ aldrig några svar...
    vi kan ju försöka hålla denna tråd vid liv å stötta varann...?
    kram på er

• lollisen

Tussilago: varför tror du att du skulle vara smittad av de gumman...? *kram*

Svar på tråden emetofobi.....