emetofobi.....
Tessan82: Hur har det gått för dej? Har din lillkille kräkts något mer? Kanske bara var något annat?
Håller tummarna att det inte är magsjuka....vet precis hur du känner det!
*kram*
Tessan82: Hur har det gått för dej? Har din lillkille kräkts något mer? Kanske bara var något annat?
Håller tummarna att det inte är magsjuka....vet precis hur du känner det!
*kram*
Tessan82: Hur har det gått? Håller tummarna att du klarat dig än så länge! Som ovan inlägg...prova att ta vitpepparkorn....många har provat det och säger att det hjälper!
*kram*
Tänker på dej Tessan82....vet precis hur du har det...man kan inte fungera alls som vanligt man är såååå koncentrerad på att känna efter hela tiden
Hoppas att vitpepparkornen hjälper....jag tog det i förra veckan efter att jag träffat personer med magsjuka och än har jag inte blivit sjuk! Så detta är kanske en fungerande huskur....håller tummarna för dej!!
*kramar om*
lollisen: Du har så rätt så....min sambo sa precis "du kommer inte att få magsjuka nu, syrran din smitta dig inte....isåfall kan du lika gärna ha blivit smittad av någon på affären" *arg* så säger man ju inte....men han sa det med glimten i ögat så jag får väl förlåta honom
Nä...nu är jag frisk
och ska njuta av kvällen!!
Tessan82: Vad jag har hört kan magsjuka smitta upp till 3 dygn som vanligast, men när det är barn som är sjuka är det oftast ett virus man som vuxen redan haft och man klarar sig därmed. Var noga med hygienen är nog det viktigaste.
Håller verkligen tummarna för att du klarar dej...och de övriga i din familj + att din lillkille snart blir bättre!
Tessan82: Hur har det gått för dig?
Förstår att det känns jobbigt för dig! Jag vet inte, men jag tycker att du borde klara dig och jag håller verkligen tummarna för dej! Ju längre tiden går desto säkrare borde du vara, så jag tror att du klarar dej gumman!
*styrkekramar'
Jag tror min fobi föddes när jag som barn helt utan förvarning blev dålig och kräktes två gånger i snabb följd på banken!! Blev rejält rädd efter det att kräkas offentligt....
Är även jag nykterist...dricker väldigt sällan och då i så små mängder att jag inte riskerar att bli dålig!
Suzanna: jag förstår att du är orolig, men ditt inlägg gjorde även mig nervös! Jag har en sådan fobi över detta....jag var i kontakt med personer som hade magsjuka förra onsdagen och har klarat mej, men imorgon ska jag träffa dessa personer igen
en vecka sedan de insjuknat sist, men nu är jag helt inne på att de har den konstiga magsjukan du skrev om
Har sådan ångest för imorgon, funderar på om jag kan hitta på ngn ursäkt för att slippa åka dit....
lollisen: Eftersom du är en så snäll person så tror jag på ditt ord, ska åka imorgon, men jag tänker inte använda deras toalett
*kram*