Inlägg från: lollisen |Visa alla inlägg
  • lollisen

emetofobi.....

Tussilago:de e nog ingen fara ska du se....
    dom kanske bara ätit nått olämpligt oxå...
    vitpepparkorn har alltid hjälpt mig iallafall...
    bra med huskurer..
    de man ska tänka på är att tvätta händerna noga å så inte ha dom i munnen...
    de e där baskiluskerna som smittas sitter.... *bläe*
    så om man har en god hand hygien så minskar risken betydligt...

• lollisen

tussilago: ska lägga mig nu, men vi hörs kanske imon eller så?
    ta de nu lugnt bara, tror inte de e någon fara...
    men jag vet hur jobbigt de är! *kram*

• lollisen

tussilago: jag vet, man känner sig kränkt å missförstådd...
    hade de gällt typ höjder eller ormar man va rädd för, då hade de säkert varit andra bullar...
    då hade säkert många förståttt bara för att så många talar om de fobierna....
    detta är ju en jättevanlig fibo, bara att de inte talas om den, synd....
    vi systrar får håla ihop å stötta varann tyckre jag...
    och du... jag tror nog inte de e någon smittorisk i ditt fall med syrran å de...
    vi fobiker är rätt jävliga på att skydda oss.. *ler*
    satt hon dessutom i hallen så... hi hi hi...
    du behöver inte skämmas nånting vad du än gör i denna fobi för oss andra som har den...
    vi förstår... vi är ofta likadana hela bunen..

• lollisen

tussilago: jadå... jag vet hur de e.... denna "väntan" tilla man kan känna sig säker på att inte vara smittad längre....
    men som sagt, jag kan nästan garantera at du inte blivit smittad gumman, de krävs mer än man tror ändå att bli de..
    och tänk såhär, de kanske va ett virus du redan haft?
    då kan du OMÄJLIGT bli smittad av just de dom haft...
    kram kram

• lollisen

hej hej alla!
    tussilago: jag tycker så synd om dig gumman!
    känner igen mig själv sååå väl i de du skriver...
    de hör ju till sjukdomen oxå att man inbillar sig vara magsjuk osv, å de e jättejobbigt!!!
    jag kan säga till dig vad mamma alltid säger till mig..
    hade du varit smittad hade du redan kräkts å så....
    det är ingen fara, tror inte du kommer bli sjuk heller, frösök hitta på nått, även om de e jättesvårt just nu!
    men ta dig ur dessa dumma tankar..
    kramkram och hoppas du kan koppla bort de, för jag vet vilken plåga de är...

• lollisen

Tessan: kan inte annat än tycka synd om dej....
    vet hur det är...!!!
    fruktansvärda ångest!!!!
    har du tagit vitpepparkorn?
    de brukar jag alltid göra om jag vet att någon är magsuk, och jag har klarat mig utan att få de då....
    brukar ta ungefär tio hela korn å svälja hela..
    gammal huskur som jag tror på....
    *krama*

• lollisen

therre:
    fobin kan variera från fobi att kräkas själv till att ha fobi för att andra ska kräkas....
    den har många putgrundliga vägar, men alla lika jobbiga å svåra.. tyvärr..

• lollisen

Tessan82:okej, hoppsa lilla Hugge kryar på sig snart, och att din ångest lättar snart oxå....
    det är faktiskt inte så vanligt att man blir smittad av sina barn, ofta e de magvirus dom har som man själv redan haft som liten...
    för har man redan haft just ett virus, så blir man immun mot det...
    förutom maginfluensan som även fått namnet vinterkräksjukan då den härjar på vintern.....
    men vanlig magsjukevirus som man redan haft, blir man inte smittad av igen....
    när jag fick reda på de, så blev jag lite lugnare....
    kram och va stark vännen..

• lollisen

therre:
    okej, när de e fobi, så uttvecklar man en väldigt kraftig ångest i samband med kräkningar...
    fall de e när andra gör de eller när man själv gör de, eller bara i tron att man ska göra de det varierar väldigt....
    men en fobi är ju så stark, att man lätt kan bryta varenda ben i kroppen nästan, bara man slipper vara med om de man fruktar....

• lollisen

Tussilagoflickan: du kommmer inte at bli sjuk heller gumman....
    kan jag nästan lova dig....
    då hade du redan blivit sjuk, att någon sa till dig att de kan ta fem dagar innan du insjuknar stämmer inte.....
    de brukar ta från ett par timmar upp till ett dygn innan man blir sjuk, magvirus bryter ut snabbt, och man blir frisk ganska fort oxå som tur är!!!
    så, va inte orolig mer nu, du har gått över den "säkra" tiden nu...
    vet att de inte e de lättaste, men försök tänk så nu, att du blir inte sjuk, ett magvirus lever inte så länge i magen utan att bryta ut! lovar..... kram kram

Svar på tråden emetofobi.....