emetofobi.....
tussilagoflickan: det tycker jag låter bra!
njut nu.... du är frisk...
*krama*
tussilagoflickan: det tycker jag låter bra!
njut nu.... du är frisk...
*krama*
hur går de för er tjejer? klarar ni handskas med er ångest? tänker på er!
*krama*
tessan: men stackars lillkillen din!
hoppas han blir bättre snart! inte kul jue...
låter som att de e infuensa eller nått eftersom han har så hög feber....
var noggrann med handhygienen så slipper ni nog...
oftast där smittan sprids...
och att man inte pussaså så, fast de kan ju vara ganska svårt att inte göra, man tycker ju så synd om sitt barn....
prova få i honom lite sockervatten eller nått.....
ta en två teskedar var femte tionde minut...
jätteviktigt att han får i sig nån vätska....
fast de vet ni ju redan..
ta de bara lugnt gumman...
är de för jobbigt, så låt killen din ta hand om hugo så du kan andas ut lite av din ångest..
tänker på dig massor..
*styrkekrama massor*
Tessan: hur går de för lillkillen din?
hur år han?
hoppas han frsknar till snart och att din ångest lättar snart oxå... *kram*
Tessan:
din lilla kile blev dålig för typ fyra dagar sen va..?
tror varken du eler sambon blir smittade....
som skrivet innan, så är just magvirus en av de snabbaste virus att bryta upp i kroppen....
brukar alltid göra de inom et dygn...
de e u precis i början av sjukdomsförloppet man smittar som lättast me...
ush gumman, jag lider verkligen med dig..! *krama*
och jag tror verkligen inte att du kommer att behöva kräkas.....
hur känner du dig idag?
kunde du sova nått inatt?
ha ha ha... här har ni en till som slutat dricka..!
och jag som va stans största partypingla innan!!!
enda tills jag kräktes en morgon av att jag hade druckit dålig cider som jäste i magen....
sen efter de så va jag inte stammis på alla krogar...
när jag väl kommit ut, så frågar till och med vakterna vart jag tagit vägen...?
nu är jag rädd för att gå ut, för att jag tänker-det finns säkert sånon här ine som haft magsjuka precis eller som har viruset i sig... å då skulle jagju kunna bli smittad...? Gaaah!
fan vad dum man är!!
jag älskar att vara bland människor! är supersocial av mig!! men ändå isolerar jag mig....
blir så trött på mig själv....
Suzanna:
eftersom vi är emetofober som vill stötta varann här så tycker jag att ditt inlägg är väldigt onödigt!!
det är ingen här som är expert och att läsa såna inlägg som du just skrev, får iallafall mig att bli skitnojjig!!!
de e ingen magsjuka som smittar en vecka efter man blivit frisk, de finns väl andra som kan smittat oxå???
nä, skärpning, inga mer nojj inlägg här tack....
sen en sak till, har ni redan varit sjuka i det magviruset så blir man inte smittad av det igen, för man blir immun mot de magvirus man haft....
så, inga lägesrapporter eller skriva om konstiga magsjukor tack...
för de känns bara som om de kan få en att bli än mer rädd för att träffa människor som kan smitta ner en med de värsta som finns!
de jag menar är bara att vi kan ju tänka oss för vad vi skriver i denna tråden eftersom vi redan är kräkfobiker....?
har jag så fel i de menar du?
de e väl till att skrämma upp en del i onödan, är de inte de?
menade inte att du skulle ta åt dig så hårt som du verkade gjort, ville bara säga att vi kan ju försöka att inte skrämma upp varann i onödan....
och kollar du vem jag är, så har jag startat denna tråden för emetofober, så att vi kan stötta varann i fobin och hur man eventuellt kan bli bättre och leva med den så bra som möjligt....
men m du kände att jag verkligen hoppade på dig, så ber jag om ursäkt, vill bara inte att vi ska nojja upp oss eller varann här..... okej?
självklart!
*skaka tass*
Tussilagoflickan:har man varit frisk från magsjuka en hel vecka, så smittar man inte!
jag lovar....!
ett magvirus sitter inte kvar i kroppen så länge......
lovar dig...... hedersord.....